۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۴۴۹۴۹
دبیر کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی:

آیت الله آقا نجفی همدانی یار و یاور امام و انقلاب بود

دبیر کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی گفت: روحانیت و حوزه های علمیه همیشه با تکیه به مبانی دینی توانسته اند فعالیت های شایسته ای داشته باشند و الگو هایی همچون آقا نجفی همدانی را به جامعه ارائه دهند.
نشست خبری کنگره ملی آقا نجفی همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، سید محمد کاظم حجازی مسؤول و دبیر کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بیان داشت: ویژگی انقلاب اسلامی و وجه تمایز آن با سایر حکومت ها بعد فرهنگی انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) از سال 42 و قبل از آن گام به گام تا سال 57 ضمن فعالیت های سیاسی و ایجاد تغییر نگاه و خط فکری در جامعه سعی داشت با فعالیت دینی انس و الفت مردم را با معارف دین بیشتر کند.

دبیر کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی گفت: هر انقلاب و حرکتی با عوامل اجرایی آن حرکت شکل می گیرد به همین سبب شناسایی یاران امام و انقلاب به معنای معرفی اصل انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف مؤسسه شهید مهراب آیت الله مدنی(ره) همدان از برگزاری کنگره آیت الله آقا نجفی(ره) همدانی خاطرنشان کرد: موسسه شهید محراب آیت الله مدنی(ره) به یک جمع بندی رسید تا در معرفی مصادیق عملی یاران انقلاب فعالیت داشته باشد و به همین سبب با کسب اجازه از مرجع عالیقدر همدانی آیت الله نوری همدانی و نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه علمیه همدان تصمیم به برگزاری کنگره ملی آیت الله نجفی گرفت.

حجازی با اشاره به ضرورت معرفی علما و الگوهایی همچون آیت الله آقا نجفی همدانی ابراز داشت: حوزه های علمیه و جامعه امروزی باید با الگوی هایی همچون آقا نجفی همدانی آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در جامعه تصریح کرد: روحانیت و حوزه های علمیه همیشه با تکیه به مبانی دینی توانسته اند فعالیت های بسزایی را از خود نشان دهند و الگو هایی همچون آقا نجفی همدانی را به جامعه ارایه دهند.

مسؤول کنگره ملی آیت الله آقا نجفی همدانی اظهار داشت: از شاخصه های آیت الله آقا نجفی همدانی می توان به دو بعد علمی و سیاسی ایشان اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: آثار آیت الله آقا نجفی همدانی همچون تفسیر انوار درخشان یکی از تفاسیر فارسی و علمی قوی است که از نظر علمای دین این تفسیر از جایگاه علمی بالایی برخوردار است.

حجازی ادامه داد: آیت الله آقا نجفی در کنار فعالیت های علمی خود از آغاز حرکت انقلاب اسلامی و همچنین در 8 سال دفاع مقدس یار و یاور انقلاب و امام خمینی(ره) بود.

وی در پایان یادآور شد: کنگره ملی آقا نجفی همدانی با هدف تبیین جایگاه این عالم برجسته و بعد علمی ایشان شروع به فعالیت کرده که از نتایج این کنگره می توان به انتشار و ویرایش جدید از کتب تفسیری و روایی آیت الله آقا نجفی، ساخت تیزر، مستند های درون استانی، حدیث سرو، فعالیت در شبکه های مجازی، شناسایی آیت الله آقا نجفی در مدارس آموزش و پرورش، پخش زنده مراسم کنگره در شبکه ملی و چاپ کتابی از 35 مقاله برگزیده اشاره کرد./979/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات