۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۴۵۰۵۱
شریعتمداری در گفت وگو با رسا:

فتنه ۸۸ جنگ احزاب علیه نظام اسلامی بود/ مردم در ۹ دی چشم فتنه را کور کردند

مدیرمسؤول روزنامه کیهان فتنه ۸۸ را جنگ احزاب علیه نظام اسلامی دانست و گفت: مردم با رقم زدن حماسه ۹ دی، چشم فتنه را کور کردند.
حسین شریعتمداری

حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عوامل و زمینه های ایجاد فتنه 88 عنوان کرد: فتنه 88 شبیه جنگ احزاب بود چراکه در جنگ احزاب همه دشمنان پیامبر(ص) و اسلام از همه طیف ها تصمیم گرفتند اختلافاتی که داشتند را کنار گذاشته و بر یک نقطه اتفاق نظر داشته باشند و همه متحد شدند تا اسلام نوپا را از صحنه خارج کنند.

وی افزود: در جریان فتنه نیز همه جریانات به صحنه آمده بودند؛ یعنی گروه ها و جریانات داخلی و دشمنان بیرونی همه باهم آمدند و تحت مدیریت مسلط آمریکا، انگلیس و اسرائیل که این فتنه را طراحی کردند به ایفای نقش پرداختند.

فتنه ای فراتر از جنگ احزاب

مدیر مسؤول روزنامه کیهان تصریح کرد: عمق و دامنه فتنه 88 از جنگ احزاب بسیار فراتر بود و مردم با رقم زدن حماسه 9 دی همانگونه که امیرمؤمنان(ع) در جریان جنگ نهروان فرمودند من در مقابله با خوارج چشم فتنه را کور کردم، چشم فتنه را کور کردند.

وی 9 دی را ایستگاه پایان فتنه دانست و خاطرنشان کرد: 9 دی ایستگاه پایانی فتنه بود و بنابر فرموده امام علی(ع)؛ فتنه وقتی می آید شبهه ایجاد می کند و فضا را غبار آلود می کند و وقتی پشت می کند بصیرت می آفریند؛ فتنه 88 هم دقیقاً همینگونه بود.

شریعتمداری اضافه کرد: فتنه 88 یک فرمول کاملاً بیرونی داشت و براساس فرمول کودتاهای مخملی یا انقلاب های رنگی طراحی شده بود و دقیقاً مطابق آن فرمول حرکت می کرد به گونه ای که ما تمام مراحل را از قبل پیش بینی می کردیم چون می دیدیم دقیقاً مطابق همین فرمول پیش می رود.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان ادامه داد: کودتاهای مخملی انتخابات محور هستند و در همه جا چه در صربستان و چه اوکراین و چه در کشورهای دیگر  انتخابات بهانه بوده است، نمونه این موضوع در کشور ما نیز همین بود که خود فتنه گران با شعار معروف «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» منویات و خواسته نهایی شان را بیرون ریختند.

ورود عوامل برجسته سرویس های اطلاعاتی بیگانه در ایران قبل از انتخابات 88

وی تأکید کرد: قبل از فتنه تعداد زیادی از عوامل برجسته سرویس های اطلاعاتی دشمن تحت عناوین آکادمیک به ایران آمدند که از آن جمله می توان به جان کین از MI6 اشاره کرد.

شریعتمداری با اشاره به برنامه ریزی دشمنان خارجی در فتنه 88 اظهار کرد: تیمرمن که مسؤول میز ایران در CIA است، درست شب قبل از انتخابات یک مصاحبه ای با سی ان ان کرد و با صراحت گفت تصور نکنید فردا یک انتخابات در جریان است، بلکه فردا یک انقلاب سبز در ایران کلید می خورد.

وی افزود: مایکل لوین در گزارشی که بعد از 9 دی بیان می کند می گوید که اگر از من بپرسید که جنبش سبز از چه موقع شروع شد، نظری که می دهم با آنچه شما فکر می کنید متفاوت است؛ شما آغاز آن را از 2009  یعنی سال 88 می دانید ولی من باید بگویم این موضوع  از سالها قبل کلید خورد و ما از سالها پیش با دفتر میرحسین موسوی در ارتباط بودیم.

فتنه؛ طرحی که شکست خورد

مدیر مسؤول روزنامه کیهان ادامه داد: مصاحبه میرحسین موسوی با مجله تایمز هم بسیار گویاست که وقتی از او می پرسند که اگر در انتخابات شکست بخورید چه خواهید کرد و این افراد که در خیابان هستند چه می کنند؛ پاسخ داد که اینها از قبل  برنامه خود را می دانند و با انتخابات متوقف نمی شود.

وی تصریح کرد: موارد این چنینی بسیار فراوان است و باید تأکید کرد که فتنه یک موضوع طراحی شده و همه جانبه بود و وقتی شکست خورد در حقیقت یک طرح شکست خورد.

 

سکوت خواص؛ نادانی یا خیانت

شریعتمداری در ارتباط با سکوت برخی خواص و نخبگان در فتنه 88 ابراز کرد: افرادی که در فتنه ساکت بودند و به ویژه کسانی که مسؤولیت داشتند و سکوت کردند از دو حال خارج نیستند یا نمی دانستند چه اتفاقی در حال وقوع است که با توجه به موضوع فتنه و آشکار بودن زاویه ای که فتنه 88 با خط اصلی انقلاب داشت و آشکار بودن مقابله و تقابل آن با انقلاب اسلامی این افراد باید خیلی نادان باشند که متوجه ماجرا نشده باشند و به همین علت دیگر صلاحیت ادامه مسؤولیت نداشتند.

وی اضافه کرد: دسته دوم کسانی بودند که می دانستند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و در برابر فتنه سکوت کردند که این جرم خیلی بزرگی است؛ البته تعداد این افراد کم است و حماسه 9 دی با تکیه بر هوشیاری و بیداری مردم مخصوصاً تحت رهنمودهای رهبر انقلاب توانست کار فتنه را تمام کند.

دستاوردهای فتنه 88 برای نظام اسلامی

مدیر مسؤول روزنامه کیهان ابراز کرد: به نظر بنده فتنه دستاوردهای زیادی برای نظام اسلامی داشت از جمله اینکه دشمن تمامی نیروهایی را که در طول چند دهه آشکار و پنهان نگه داشته بود به میدان آورد و همه آنها را سوزاند و از بین برد و این دستاورد بزرگی محسوب می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردها این بود که نسل های دوم و سوم انقلاب که جریان انقلاب را ندیده بودند نیز دشمنان اصلی خود را شناختند.

شریعتمداری در پایان خاطرنشان کرد: دستاورد دیگر فتنه این بود که همه متوجه شدند «خامنه ای خمینی دیگر است» و ایستادگی و مقاومت است که نتیجه می دهد، فتنه گران به هیچ وجه زیر بارقانون نمی رفتند و هرچه آنها را دعوت می کردند که به قانون تمکین کنند و اگر اعتراض و انتقادی دارند از مسیرهای قانونی مطرح کنند اما مطرح نمی کردند و عمدتاً به دنبال ابطال انتخابات بودند اما ایستادگی و مقاومت رهبر معظم انقلاب عرصه را بر آنها تنگ کرد./872/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات