۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۴۵۰۵۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

فضای مجازی بستر مناسبی برای تبلیغ دین اسلام است

نماینده ولی فقیه در اصفهان در دیدار اعضای انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات، گفت: با وجود فضاهای مجازی و بسترهای ارتباطی نوین، بهانه ای برای تبلیغ نکردن نداریم.
آیت الله طباطبایی نژاد آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در جلسه اعضای انجمنهای اسلامی وزارت ارتباطات که به میزبانی اصفهان برگزار شده بود، حاضر شد و ضمن خیر مقدم به میهمانان این برنامه، میلاد امام حسن عسکری (ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) فرمودند: اگر انسانی در دینش تقوا داشته باشد و در گفتارش صادق باشد و در امانت، خیانت نکند و با مردم با حسن خلق رفتار کند و مردم بگویند این شیعه است، مرا خوشحال کرده اید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری پیشرفت های ارتباطی را یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: با اینکه سالها صنعت تلفن در دنیا استفاده می شد تا قبل از انقلاب فقط 850 هزار خط تلفن ثابت داشتیم و مردم برای دریافت خط تلفن گاهی 10 سال در نوبت بودند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: به حمدالله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران نیز همپای تکنولوژی جهانی در زمینه ارتباطات پیشرفت کرد تا جایی که الان تقریبا به اندازه همه مردم خط تلفن همراه واگذار شده است.

وی همه این پیشرفتها را مرهون الطاف الهی دانست و گفت: به لطف خدا انسان توانست با تحقیق و پژوهش به این تکنولوژی ها دست یابد، از این رو باید از این فناوری در راستای ترویج دین خدا بهره ببریم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی بود که اگر می خواستی یک جلد از کتابی را بخوانی باید سفرهای طولانی می رفتی و با مشقتهای بسیار به آن نسخه از کتاب دست پیدا می کردی و اگر قرار بود تبلیغی انجام شود، سختی و گرفتاریهای بسیاری داشت، اما در حال حاضر همه ما می توانیم از طریق اینترنت و فضای مجازی با همه دنیا ارتباط داشته باشیم و برای ترویج اسلام تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: این پیشرفت و سرعت حجت را بر همگان تمام کرده است و دیگر بهانه ای برای کوتاهی وجود ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: تکنولوژی و فضای مجازی هم مانند بسیاری از نعمتهای خدا دو بعد مثبت و منفی دارد، همانطور که با چشم و زبان می توان حمد الهی را گفت، می توان گناه نیز انجام داد، از این رو باید تلاش کنیم که این امکانات موجبات گسترش فساد را فراهم نکند.

وی با بیان این مطلب که هیچ پدر عاقلی چاقو را در اختیار کودک خود قرار نمی دهد تا خودش به خطر آن پی ببرد، افزود: ارتقای فرهنگ مردم در جهت استفاده بهینه از تکنولوژی جدید کاری لازم و ضروری است، اما از آنجایی که اصلاح، تغییر یا ایجاد فرهنگ بسیار زمان بر است، باید از قوانین صلبی نیز در کنار آن استفاده کرد تا مبادا این بستر زمینه گسترش فساد در جامعه شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به روایتی از امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: موجودات سه دسته اند؛ برخی مانند فرشتگان عقل محض هستند و برخی چون حیوانات شهوت محض، از این رو انسان موجود مرکبی است که عقل و شهوت را با هم دارد و باید با تقوا افسار آنها را به دست گیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: تا زمانی که افراد به آن درجه از عقل و تقوا دست پیدا نکرده اند، حکومت باید مانند پدری دلسوز عمل کند و جلوی ترویج مطالب مفسده انگیز را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به روایت معصوم(ع) اشاره کرد و گفت: در آخر الزمان نگه داشتن دین مانند نگه داشتن گلوله آتش در کف دست است، سؤال شد چه کنیم فرمودند این این ذکر را زیاد بگویید: يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلي دِينِکَ؛ اي خداوند، اي رحمان، اي مهربان، اي دگرگون کننده دل ها، دل مرا بر دينت پايدار کن./1305/پ203/ب1

 

ارسال نظرات