۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۴۵۰۵۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تشریح کرد؛

آثار و برکات توسل به امام حسن عسکری

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: امام حسن عسکری(ع) درباره وضعیت دشواری که بر زندگی اجتماعی ایشان حاکم بود می‌فرمایند هیچ یک از آباء و اجداد من در چنین شرایط سخت اجتماعی و مضیقه‌ نبودند به همین علت توسل به ایشان بسیار سفارش و مورد توجه و عنایت قرار گرفته است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در مراسمی که صبح امروز به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد این امام بزرگوار، گفت: امام حسن عسکری(ع) یکی از جوان‌ترین امامان بودند که در ۲۲ سالگی به مقام امامت رسیدند و به دلیل تنگناها و مضیقه‌های زیاد، مدت امامت ایشان بیش از ۶ سال طول نکشید و در ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند.

وی افزود: این تنگناها نشان دهنده این است که چرا امامان ما شیعیان نباید در بین مردم حاضر می‌شدند. امام حسن عسکری(ع) با شش غاصب و خلیفه در زمان خود مواجه بود و اوضاع سیاسی در آن زمان بسیار بی ثبات بود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها ابراز داشت: خلفایی که در دوره زندگی امام حسن عسکری(ع) حکومت می‌کردند در این مورد که خاندان پیامبر اکرم(ص) نباید حکومت داشته باشند، متفق القول بودند، همچنین مطلع بودند که امام حسن عسکری(ع) پدر امامی خواهند بود که با قیام او جهان پر از عدل و داد خواهد شد و این دقیقاً اتفاقی بود که درباره فرعون و حضرت موسی(ع) نیز اتفاق افتاده بود.

وی در ادامه اظهار داشت: ازدواج امام حسن عسکری(ع) به صورتی بود که همسر ایشان ابتدا باید به عنوان یک کنیز وارد خانه ایشان می‌شد تا کسی متوجه حضور مادر آخرین امام امت نشود و حتی به وجود او شک نکند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) درباره وضعیت دشواری که بر زندگی اجتماعی ایشان حاکم بود می‌فرمایند هیچ یک از آباء و اجداد من در چنین شرایط سخت اجتماعی و مضیقه‌ نبودند به همین علت توسل به ایشان بسیار سفارش و مورد توجه و عنایت قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: عرض ارادت و توسل به این امام بزرگوار نه فقط در سالروز میلاد ایشان بلکه در هر موقعیتی آثار و برکات خاصی دارد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: امام حسن عسکری(ع) ۵ سال به طور مخفیانه دور از چشم دشمن از حضرت ولی عصر(عج) مراقبت کردند و پس از آن دوره غیبت آغاز شد. مقدمه دوره غیبت، غربت بسیار شدیدی بود که بار سنگین آن را امام حسن عسکری(ع) به دوش کشیدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) به دلیل اینکه در پادگان و به نوعی در حصر بودند هیچ‌گاه نتوانستند به زیارت خانه خدا مشرف شوند به همین علت مؤمنانی که به زیارت خانه خدا می‌روند یک طواف به نیابت از این امام بزرگوار و مظلوم انجام می‌دهند، همچنین در بسیاری از اعمالی که انجام می‌دهیم بسیار ارزشمند است که ثواب آن را به مادر و پدر حضرت ولی عصر(عج) هدیه کنیم./966/پ202/ب1

ارسال نظرات