۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۵۴۵۰۶۱
حجت الاسلام والمسلمین نبوی مطرح کرد؛

بی بصیرتی و هوای نفسانی؛ علت لغزش خواص در فتنه

معاون تبلیغ حوزه های علمیه پیرامون علت لغزش برخی خواص و نخبگان در جریان فتنه ۸۸ گفت: علت کندی خواص، بی بصیرتی و یا هواهای نفسانی بود یعنی هرکدام که ریاست یا پول از دستشان رفته بود، می خواستند به نوعی از نظام اسلامی انتقام بگیرند.
محمدحسن نبوی

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش حماسه 9 دی در پایان دادن به فتنه 88 عنوان کرد: تیر خلاص فتنه 88 در 9 دی زده شد، زیرا فتنه غبار آلود بود و برای مردم مشخص نبود که فتنه گران چه اهدافی را دنبال می کنند.

 وی افزود: جریان فتنه در عاشورا ماهیت خود که ضدیت با دین و اهل بیت(ع) بود را نشان داد و رهبر انقلاب نیز بارها تأکید داشتند که افراد صف ها را از فتنه گران جدا کنند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: برخی که در فتنه 88 فعال بودند وقتی دیدند آمریکا و اسرائیل دائماً از آنها پیشتیبانی می کردند، باید خودشان متوجه می شدند که توطئه ای در کار است.

وی براندازی نظام را هدف اصلی فتنه 88 دانست و خاطرنشان کرد: در عاشورا بخشی از ماهیت جریان فتنه رو شد که بحث بر سر کاندیداها نیست و هدف اصلی براندازی نظام است و وقتی این اتفاق افتاد همه مردم به میدان آمدند، بحث های جناحی کنار رفت و بحث انقلاب و ضد انقلاب مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اضافه کرد: مردم در 9 دی نشان دادند که همچنان کنار آرمان ها و ارزش های انقلاب ایستاده اند و واقعاً آن جمعیت بی نظیر و خودجوش که بدون هیچ برنامه و سازماندهی به میدان آمدند، نشان دادند که از ارزش های دین خود حفاظت می کنند و عده ای از افراد با الهام گرفتن از دشمنان دین نمی توانند تأثیر جدی در کشور داشته باشند.

وی در ادامه پیرامون علت لغزش برخی خواص و نخبگان در جریان فتنه 88 اظهار کرد: علت کندی خواص، بی بصیرتی و یا هواهای نفسانی بود یعنی هرکدام که ریاست یا پول از دستشان رفته بود، می خواستند به نوعی از نظام اسلامی انتقام بگیرند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تأکید کرد: مردم که شائبه هواهای نفسانی و ریاست را نداشتند خیلی راحت تر فتنه را تشخیص داده و به میدان آمدند و از انقلاب و آرمانهای آن دفاع کردند اما متأسفانه برخی از خواص امتحان بدی دادند و باید دعا کرد که خدا آنها را نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ابراز کرد: علت اینکه برخی به دنبال فراموشی فتنه هستند این است که خودشان در فتنه نقش آفرین بوده اند و هر زمانی که صحبت از فتنه می شود چون خودشان کوتاهی کرده و ساکت بودند می گویند، فتنه گذشت و تمام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند خواص باید اعلام موضع کنند اما برخی این کار را نکردند و باید گفت که فتنه فراز عجیبی در تاریخ انقلاب بود که بسیار درس آموز است و عده ای ماهیت خودشان را در این فتنه نشان دادند./872/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات