۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۴۵۰۸۶
معاون پژوهشی بنیاد مهدی موعود:

قرار گرفتن در خط ولایت سبب هدایت جامعه می‌شود

حجت الاسلام کفیل گفت: جامعه وقتی در خط ولایت و رهبری باشد با کوچکترین اشاره همه مخاطبان جمع می‌شوند اما اگر جامعه چپ و راست رفت، جمع کردن و هدایت آنها در یک خط زمان‌بَر و دشوار می‌شود.
حجت الاسلام محمد صادق کفیل معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدی موعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صادق کفیل معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی بنیاد مهدی موعود(عج) در مراسم هفتگی که بعد از نماز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد پرنور امام حسن عسکری(ع)، گفت: امام حسن عسکری(ع) درباره تواضع و پایین و بالای مجلس نشستن می‌فرماید کسی در هنگام نشستن قید نداشته باشد که حتماً در جای خاصی بنشیند و در هر جایی که خالی بود نشست و راضی بود، خداوند و ملائکه برای او صلوات می‌فرستند تا زمانی که از جای خود بلند شود.

وی افزود: تحیت و درود خداوند متعال به گونه ای است که سبب بالارفتن درجه انسان می‌شود. در بحث تواضع روایات بسیاری آمده که تواضعوا یرفعکم الله هر کس تواضع داشته باشد خداوند به او تحیت و سلام می‌فرستد و او را ارتقا می‌بخشد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی بنیاد مهدی موعود(عج) ابرز داشت: در برخی جلسات اداری بعضی افراد پیش از خود یک نماینده می‌فرستند برای آنها جا بگیرد تا در هنگام ورود، در صف اول جای خاصی برای آنها نگه داشته شود و بهتر دیده شوند. در مجالس هر جایی که بنشینیم باید بدانبم که در آخر هیچ چیزی نسیب ما نمی‌شود زیرا به خاطر هدف دنیایی تلاش بیهوده کرده‌ایم.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) که هر کسی را که چپ و راست می‌رود، ترک کن و از او جدا شو، اظهار داشت: یکی از مراقبت‌هایی که حاکم یک جامعه داشته باشد این است که مواظب باشد جامعه گاهی به چپ و گاهی به راست نرود. جامعه ای که چپ و راست رفت آن جامعه دیگر پشت سر امام و هدایتگر خود قرار نمی‌گیرد.

حجت الاسلام کفیل بیان داشت: جامعه وقتی در خط ولایت و رهبری باشد با کوچکترین اشاره همه مخاطبان جمع می‌شوند اما اگر جامعه چپ و راست رفت، جمع کردن و هدایت آنها در یک خط زمان‌بَر و دشوار می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی بنیاد مهدی موعود(عج) افزود: رهبری موفق خواهد بود که با کمترین کوشش بتواند جامعه را در یک مسیر جمع کند؛ بنابراین همواره باید دنباله‌روی ائمه(ع) و مقام معظم رهبری باشیم و تلاش کنیم در خط آنها قدم برداشته و پشت سر ایشان حرکت کنیم. امام حسن عسکری(ع) در سفارشات خود مردم را از سخن پراکنی و طلب ریاست منع می‌کنند زیرا اینها انسان را به سوی هلاکت و نابودی می‌کشانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله حائری شیرازی در یکی از سخنرانی‌های خود از طلاب پرسید چه کسی جد پنجم خود و جای قبر او را می‌شناسد؛ همه سکوت کردند وی در ادامه گفت، روزی چند بار باید با خودمان مرور کنیم که به هر مقام و منسبی هم برسیم بعد از صد سال هیچ اسمی از ما نخواهد بود و تنها چیزی که برای ما می‌ماند اعمال ما است./966//پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات