۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۴۵۰۹۴
رحمانی فضلی:

٢٢ استان مسؤوليت ٢٢منطقه تهران در زلزله را برعهده خواهند گرفت

وزير كشور در رابطه با تصميمات جديد براي زلزله تهران گفت: براساس تصميمات اتخاذ شده قرار بر اين شد كه ٢٢منطقه تهران بين ٢٢استان تقسيم شود و با هماهنگي كه با شهرداري تهران انجام شده است نظر داريم كه امکانات، انبار کردن و استقرار نیروها در اختیار استان‌ها قرار گیرد.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدامات بعد از وقوع زلزله گفت: براي اين امر صدا وسيما بايد كمك لازم را بدهد تا از اين طريق مردم با اطلاعات درستي روبرو شوند زيرا اين سازمان بيشترين ارتباط را با مردم دارد.

وي ادامه داد: البته مردم در حين زلزله بايد آرامش خود را حفظ كنند و از وارد شدن هيجاني به خيابان ها بپرهيزند، زيرا اين كار در خدمت رساني و امداد رساني به حادثه ديدگان ايجاد اختلال مي كند و دشواري هاي زيادي براي نيروي انتظامي در جهت تامین امنیت و انتظامات ايجاد مي كند.

وزير كشور تاكيد كرد: يكي از دلايل ديگر ما براي عدم ايجاد ترافيك مردم در خيابان ها اين است كه دزدان فرصت طلب از اين زمان استفاده مي كنند و به منازل دستبرد مي زنند، همچنين مردم بايد به اطلاعیه‌های رسمي، نهادهای مرجع هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه توجه كنند.

رحمانی فضلی يادآور شد: همه نهادها و دستگاه‌ها برای امدادرسانی در هنگام وقوع حوادث بايد آمادگي لازم را داشته باشند، باتوجه به تصميماتي كه در وزارت كشور گرفته شده است قرار است در شرایط مورد نیاز استان‌ها در کوتاه‌ترین زمان دست به دست هم بدهند تا بتوانیم حوادث احتمالی در تهران را مدیریت کنیم.

وي افزود: براساس تصميمات اتخاذ شده قرار بر اين شد كه ٢٢منطقه تهران بين ٢٢ استان تقسيم شود و با هماهنگي كه با شهرداري تهران انجام شده است نظر داريم كه امکانات، انبار کردن و استقرار نیروها در اختیار استان‌ها قرار بگیرد.

وي افزود: براي جلوگيري از اتفاقات احتمالي بايد مانور امداد و نجات حوادث غیرمترقبه انجام شود، اين امر ضريب عملكرد استان‌ها در کمک‌رسانی به تهران را در آینده بيشتر مي كند.

وزير كشور با اشاره به برپايي جلسه اي با متخصصان زلزله در وزارت كشور تصريح كرد: هدف ما از برپايي اين جلسه بررسي آخرين وضعيت كشور در بحران زلزله است تا از اين رو بتوانيم بهترين تصميمات را بگيريم.

رحماني فضلي در پايان در رابطه با لايحه انتخابات گفت: این لایحه هم‌اکنون در حال بررسی در کمیسیون سیاست داخلی است./٨١٦/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات