۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۴۵۰۹۵
كلانتری:

وسايل نقليه فرسوده عامل اصلي آلودگي شهرهای بزرگ هستند

رييس سازمان محیط زیست در مورد وضعيت آلودگي هوا و رفع آن گفت: راه حل قطعي براي جلوگيري از آلودگي هوا اين است كه به جاي اتوبوس ها و كاميون هاي فرسوده جايگزيني انتخاب شود.
عیسی کلانتری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، عیسی کلانتری رييس سازمان محیط زیست امروز در حاشیه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران گفت: همكاري ما با شهرداري روال خود را دارد، در واقع اداره کل محیط زیست استان تهران با بخش محیط زیست شهرداری ارتباط تنگاتنگی داشته و همکاری‌ها در سطح بالايي در جریان است.

وي درباره آلودگي هواي تهران نيز ادامه داد: عمده دلیل آلودگی هوای تهران، کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده هستند و اگر سازمان هواشناسي هواي سه روز آينده را ساكن اعلام كند بايد به دنبال راه حلي قطعي براي  حل مساله باشيم و از چندروز قبل مانع ورود كاميون ها به داخل شهر شويم.

کلانتری تاكيد كرد: راه حل قطعي براي جلوگيري از آلودگي هوا اين است كه به جاي اتوبوس ها و كاميون هاي فرسوده جايگزيني انتخاب شود، متاسفانه ٦٥درصد آلودگي شهر تهران در زمستان مربوط به کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده است، البته در اين ميان تاكسي ها و موتور سيكلت ها هم يك سوم آلودگي را شامل مي شوند.

وي در پايان گفت: اگر ما بتوانيم دو مورد ذكر شده را تا حدودي كنترل كنيم تا حد زيادي مشكل آلودگي هوا برطرف مي شود./٨١٦/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات