۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۴۵۱۲۸
عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم:

توطئه آمریکا علیه قدس بار دیگر فلسطین را موضوع نخست جهان اسلام کرد

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی‌لک با تأکید بر این که توطئه آمریکا علیه قدس بار دیگر فلسطین را موضوع نخست جهان اسلام کرد، گفت: برخی کشور‌های اسلام علیرغم اختلافات متعدد سیاسی، مجدداً با یکدیگر همسو شدند و در یک جبهه قرار گرفتند و یک صدا اعتراضات خود را در عرصه جهانی مطرح کردند.
بهروزی لک

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا بهروزیلک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که اقدام اخیر مسؤولان ایالات متحده در انتقال سفارتخانه آمریکا به بیتالمقدس دارای ابعاد و زوایای مختلفی است، اظهار داشت: با بررسی ابعاد این مسأله میتوانیم به تهدیدها و فرصتهای موجود در آن پیببریم.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی‌لک با اشاره به این که با تحلیل رفتارهای آمریکا در قالب تهدیدها و فرصتها به مسائل قابل توجهی میرسیم، ابراز داشت: این که بگوییم اقدام رییس جمهور آمریکا صرفاً تهدیدی جدی برای جهان اسلام بوده و هدفش توطئه علیه مسلمانان است، نگاهی تک بُعدی و ابتدایی است.

وی تصریح کرد: توجه به فرصتهایی که هر تهدیدی به وجود میآورد، نگاه دومی است که میتواند مکمل نگاههای تک بُعدی به مسأله انتقال سفارتخانه به بیتالمقدس باشد، ما میدانیم شرارت دشمن جزء ذات او است بنابراین طبیعتا با چنین حرکاتی در صدد تهدید جهان اسلام خواهد بود.

وی با بیان این که فرصتها به دو گروه بالعفل و بالقوه تقسیم میشود، عنوان کرد: انتقال سفارتخانه آمریکا به بیتالمقدس، فرصت بالفعلی است که شرایط ایجاد وحدت و آرایش صفوف مسلمین در قالب کشورهای مختلف اسلامی را به وجود آورد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخی کشورهای اسلام علیرغم اختلافات متعدد سیاسی، مجدداً با یکدیگر همسو شدند و در یک جبهه قرار گرفتند و یک صدا اعتراضات خود را در عرصه جهانی مطرح کردند.

وی گفت: فرصت دیگری که این اتفاق در اختیار ما قرار میدهد این است که گاهی اوقات عدهای امیدهایی به دشمن میبندند و گمان میکنند شرارت دشمن به پایان رسیده است یا ما توانستهایم شرارت او را به جهت اهداف و منافع خودمان تغییر دهیم، در حالی که چنین حرکاتی از سوی دشمن، حباب این گمانهزنیها را از بین میبرد.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این که نباید به دشمن امید بست، اظهار داشت: این سخن حکیمانه بارها در فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب تکرار شده است که دشمن از هر لحظهای برای ضربه زدن به امت اسلامی استفاده میکند، از این رو اعتماد به دشمن زمینههای آسیب رسیدن به نظام اسلامی را فراهم میکند.

وی با تأکید بر این که حمایت آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی بار دیگر مظلومیت مردم فلسطین را احیا کرد، گفت: مردم آزادی‌ خواه جهان می‌بینند که ایالات متحده با حمایت‌های بی‌حد و حصر خود از صهیونیزم بار دیگر حق مردم مظلوم فلسطین را پایمال می‌کند. 

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی‌لک تصریح کرد: تمام مواردی که ذکر شد، فرصتهایی است که در ظاهر تهدید بزرگی به شمار میآیند اما با مدیریت فرهنگی بهینه میتوان آنها را به فرصتی مناسب تبدیل کرد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات