۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۴۵۱۴۵
حجت الاسلام مصلحی:

فتنه با طراحی جدید عوامل داخلی و خارجی ادامه دارد

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به متوقف شدن فتنه در حماسه ۹ دی، گفت: فتنه تمام نشده، فتنه با طراحی جدید عوامل داخلی و خارجی ادامه دارد اگر چه رهبر انقلاب در در موقعیت‌های مختلف طراحی‌های فتنه را خنثی کرده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین مصلحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، شب گذشته در گرامی‌داشت شهید مصطفی احمدی روشن در اصفهان، حماسه 9 دی را جلو افتادن ملت از خواص عنوان کرد و گفت: ملت از خواصی جلو افتادند که در آزمونی مهم دچار مشکل شدند و نتوانستند در مسیر ولایت و ولایت مداری باقی بمانند و این ملت آنها را پشت سر گذاشتند.

وی در ادامه افزود: فتنه سال 88 یک نکته بسیار قابل توجه داشت و آن این است که یک حادثه تاریخی است و ما باید هرسال 9 دی را زنده نگه داریم، باید بدانیم چرا یک حادثه تاریخی را زنده نگه می‌داریم، تاریخ در بین علوم جایگاه ویژه‌ای دارد، کشورهای پیشرفته با استفاده از کتاب‌های ما به پیشرفت رسیدند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اعترافات مستر همفر مبنی بر استفاده اروپاییان از علوم مسلمانان با خرید کتاب‌های آنها و راه انداختن نهضت ترجمه علومی را کسب کردند که امروزه آنها را به رخ ما می‌کشند، بیان کرد:‌ در این زمینه مسلمانان دچار غفلت شدند و از علوم خود استفاده مناسب نداشتند.

استفاده اروپا از علوم و کتب دانشمندان اسلامی

وزیر سابق اطلاعات به برخی کتب ترجمه شده در اروپا از جمله کتاب‌های ابن سینا اشاره کرد و گفت: تاریخی که غرب به دنیای جهان سومی القا می‌کند با آنچه در کشورهای خود بیان می‌کنند متفاوت است، غربی‌ها برای کشورهای جهان سوم معتقد هستند باید تاریخ تکرار شوند اما در کشورهای خود مانع مطالعه تاریخ می‌شوند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در مورد تاریخ می‌گوید تاریخ اقوام مختلف را برایتان بیان می‌کنیم تا در مسیر خود از آن بهره‌برداری کنید و بتوانید سرنوشت خود را تعیین کنید، تصریح کرد: اولین بهره برداری از تاریخ محکم ایستادن و مقاومت کردن است، وقتی به واقعه کربلا نگاه کنیم شاهد هستیم که 72 نفر در برابر 30 هزار نفر ایستادگی و مقاومت می‌کنند و این درسی است که باید از تاریخ بگیریم.

حجت الاسلام مصلحی به تعبیر امام خمینی مبنی بر اینکه تاریخ معلم بشریت است اشاره کرد و افزود: فتنه 88 بازیگرانی داشت که عده‌ای از آنها خارجی بودند و عده‌ای داخلی، بازیگران خارجی فتنه برخی منطقه‌ای بودند و برخی فرا منطقه‌ای، که بازیگران منطقه‌ای فتنه سال 88 عربستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بودند و اسناد این مسأله وجود دارد.

سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و متحدانش نائب اسرائیل و آمریکا در فتنه

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی کشورهایی نظیر عربستان به نیابت از اسرائیل و آمریکا و انگلیس اقدام به فعالیت در حمایت از فتنه کردند، در فتنه سال 88 برخی کشورهای حوزه خلیج فارس منابع خود را در اختیار سرویس‌های جاسوسی غربی قرار دادند و این درحالی است که در سرویس‌های اطلاعاتی، منابع حکم ناموس را دارد.

وزیر سابق اطلاعات اتحادیه اروپا و آمریکا را به عنوان بازیگران فرا منطقه‌ای فتنه سال 88 عنوان کرد و گفت: فتنه سال 88 تمام نشده است، فتنه با اقدام بزرگ ملت ایران در 9 دی متوقف شده است اما تمام نشده، فتنه با طراحی جدید عوامل داخلی و خارجی ادامه دارد اگر چه رهبر معظم انقلاب در در موقعیت‌های مختلف طراحی‌های فتنه را خنثی کرده‌اند.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه سران فتنه دو دسته بودند، اظهار کرد: دسته‌ای از سران فتنه مشهود بودند و دسته دیگر به صورت مخفیانه و پشت پرده اینها را اداره و مدیریت می‌کردند، جای تعجب این است که یک عده‌ دیگری این گروه مخفی را اداره می‌کردند.

وی ادامه داد: آقازاده یک آقایی در فتنه 200 میلیون تومان پول هزینه می‌کند تا عده‌ای چاقوکش و لات را به وسیله یک زن فاسد که از اروپا به ایران آمده بود، مدیریت و سازماندهی کند، گروه‌های سازماندهی شده در یکی از چهارراه‌های تهران فعالیت‌های حساب شده‌ای را انجام می‌دادند که در نهایت قتل ندا آقا سلطان را رقم زدند و البته در فتنه کشته سازی‌های بسیاری صورت گرفت.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: یک سال و نیم پیش از فتنه گروهی از روزنامه‌های زنجیره‌ای به قطر اعزام شدند و در آنجا از سوی تیمی امریکایی آموزش دیدند، شش ماه قبل از انتخابات کمیته صیانت از انتخابات را راه انداختند که هدف از آن گرفتن مشروعیت از انتخابات بود در آن کمیته به یکی از سران فتنه اعلام شده بود که اگر پیروز انتخابات شدی اعلام کن که این پیروزی نتیجه تشکیل کمیته است و اگر پیروز نشدی موضوع تقلب را مطرح می‌کنیم./1304/پ202/ب1

ارسال نظرات