۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۴۵۱۵۱
عضو شورای نگهبان:

ولایت محور ایجاد الفت و اتحاد مردم در جامعه اسلامی است

عضو شورای نگهبان با تاکید بر اینکه ولایت محور ایجاد الفت و اتحاد در جامعه اسلامی است، گفت: جامعه مطلوب قرآن و نهج البلاغه نه تنها مردمانش در کنار یکدیگر هستند بلکه دلهایشان نیز به هم نزدیک است و قلب‌هایشان باهم پیوند دارد.
دکتر محسن اسماعیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان، شب گذشته در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی سرچشمه تهران، گفت: امام علی(ع) به دنبال اجتماع نبودند بلکه به دنبال ائتلاف بودند و این مهم را از قرآن کریم آموختند.

وی افزود: جامعه مطلوب قرآن و نهج البلاغه نه تنها مردمانش در کنار یکدیگر هستند بلکه دلهایشان نیز به هم نزدیک است و قلب‌هایشان باهم پیوند دارد.

اسماعیلی بیان داشت: دنیای امروز هنر خودش را این می‌داند که به دنبال تامین زندگی مسالمت آمیز باشد درحالی که امیرمومنان علی(ع) هدفشان ایجاد زندگی الفت آمیز بود و این دو با یکدیگر بسیار متفاوت است.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: منظور از اجتماع در کنار هم بودن جسم‌ها و ائتلاف یکی شدن دلها است؛ بنابراین تا دل‌ها با یکدیگر یکی نشوند در کنار هم قرار گرفتن جسم‌ها فایده نخواهد داشت.

وی گفت: امیرمومنان(ع) هدفشان به دنبال ایجاد وحدت تنها نبود بلکه هدفشان وحدت محبت آمیز بود بر همین اساس نام نظام سیاسی در اسلام را ولایت گذاشتند ولایت یعنی میان حاکم و رعیت دوگانگی نباشد.

اسماعیلی عنوان کرد: قرآن کریم می‌فرماید: رابطه حاکم و رعیت باید عاشقانه و الفت آمیز باشد و رابطه مردم با مردم نیز باید چنین باشد؛ ایجاد الفت تنها به دست خداوند است، الفت بر محور ایمان قرار دارد؛ بنابراین اگر جامعه‌ای بخواهد الفت درونش حاکم شود تنها با خواست خداوند میسر می‌شود.

عضو شورای نگهبان گفت: بسیاری از انسان‌ها دوست دارند محبوب دیگران شوند اما برای به دست آوردن آن راهش را بلد نیستند برای همین تصور می‌کنند با هزینه کردن این امر محقق می‌شود در حالی که اشتباه است خداوند می‌فرماید: اگر می‌خواهید شما را دوست داشته باشند مومن و اهل تقوا باشید./813/پ202/ب1

ارسال نظرات