۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۴۵۱۶۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

بصیرت مانع نفوذ دشمن است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: هر قدر که بینش و آگاهی مردم و جامعه بالاتر و بیشتر باشد نفوذ دشمنان کمتر خواهد شد.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به هوشیاری ملت مسلمان در برابر دسیسه‌های دشمنان گفت: استکبار جهانی در طول تاریخ برای رسیدن به منافع خود مردم را در جهل و غفلت قرار داده است از این رو، هوشیاری و بصیرت مردم سبب می‌شود هیچگاه مورد استثمار و بردگی مستکبران قرار نگیرند.

وی در ادامه با اشاره به وجود بصیرت در کاهش نفوذ دشمن افزود: هر قدر که بینش و آگاهی مردم و جامعه بالاتر و بیشتر باشد نفوذ دشمنان کمتر خواهد شد قرآن کریم در مقایسه اجمالی میان بصیر و بصر داشتن بصیرت و آگاهی را برتر و بالاتر از بصر و چشم سر داشتن معرفی می‌کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به عادی‌سازی رابطه با اسرائیل غاصب اظهار کرد: رابطه همواره در مورد چیزی تعریف می‌شود که واقعیت و موجودیت داشته باشد اگر چیزی اصالت نداشته باشد موجودیت قانونی نداشته و قابلیت ارتباط هم ندارد از آنجا که اسرائیل غاصب اصالت و موجودیت قانونی ندارد، پس نباید با آن ارتباط برقرار کرد.

وی در ادامه ارتباط با مستکبران را مایه ذلت و خواری دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که آشکار و پنهان با استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل غاصب ارتباط دارند به دست خود عزت و سرافرازی و اعتبار خود را به ذلت و خواری مبدل کرده و مایه سرشکستگی خواهند بود.

حجت الاسلام نظری در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی میان ملت و امت‌های مسلمان تصریح کرد: تمام مسلمانان در اقصی نقاط جهان در هر کشوری باید نسبت به دین و پیامبر و کتاب آسمانی خود حساسیت داشته و نگذارند که دشمن مبانی ارزشمند دینی را دست‌مایه اهداف خود قرار دهد مسلمانان باید بدانند به دنبال بیداری عزت و استقلال موجب فتح و پیروزی می‌شود.

وی در پایان گفت: اگر انسان آگاه نباشد و حق و باطل را به خوبی تشخیص ندهد دچار خواری و ذلت ابدی خواهد شد از این رو، تنها در سایه آگاهی و هوشیاری و افزایش بصیرت می‌توان کشور اسلامی را به عزت و سربلندی رساند./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات