۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۴۵۲۶۸
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

دانشگاه علوم اسلامی رضوی اصالت حوزوی خود را حفظ کرده است

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: از زمان تأسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تا کنون نشده که ما به سمت اصالت دانشگاهی برویم و از اصالت حوزوی خود دور شویم.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه پیش از ظهر امروز در نشست رؤسای دانشگاه های حوزوی که در سالن جلسات بنیاد پژوهش های آستان قدس برگزار شد گفت: مسائل قابل توجهی برای نظام و انقلاب مشاهده می شود که به همت این مراکز در حال رفع شدن هستند.

وی افزود: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال 63 افتتاح و تا سال 70 با شیوه خاصی اداره شد که در سال 70 برنامه دانشگاه بازبینی و تصمیم گرفته شد تا به شیوه جدیدی به کار خود ادامه دهد و در اساسنامه ای برای دانشگاه آزمونی مستقل در نظر گرفته شد.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مراحل جذب دانشجو اشاره و تصریح کرد: آزمون دانشگاه از سه مرحله کتبی، مصاحبه و تحقیقات تشکیل می شود و برنامه آموزشی دانشگاه را تحت عنوان دوره علوم انسانی که تلفیقی از چند رشته دانشگاهی و دروس کامل حوزوی است قرار داده ایم.

امام جمعه موقت مشهد با بیان این که برنامه آموزشی به این شکل یک مقدار بار آموزشی را افزایش داده است گفت: دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در کارشناسی 250 واحد، کارشناسی ارشد 150 واحد و در مقطع دکترا 120 واحد را می گذرانند که این سبب افزایش زمان تحصیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه به ویژگی های تحصیل در این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: دو مسأله سعی بر جذب استعدادهای برتر و تعطیلات بسیار کم دغدغه دانشجویان را برای تحصیل کاهش داده است و سعی داشته ایم از اساتید برجسته برای تدریس در این مرکز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حرکت خود را بر اصالت حوزوی قرار داده ایم و زمانی نرسیده که ما به سمت اصالت دانشگاهی برویم و دانشگاه را تحت الشعاع حوزه قرار داده ایم.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پایان سخنان خود به خروجی های دانشگاه اشاره و ابراز کرد: حدود 900 نفر از خروجی ها در حوزه ها مشغول به تدریس هستند و 500 نفر نیز به سمت قوه قضائیه رفته اند که تاکنون مشکلی گزارش نشده است و خروجی ما خوب بوده و ناراضی نبوده ایم./۸۲۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات