۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۵۲۷۸
با حضور مراجع و علما؛

مراسم بزرگداشت هفتمین شب درگذشت آ‌یت الله حائری برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین شب درگذشت مرحوم آیت الله حائری شیرازی از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور مراجع و علما در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.
حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت هفتمین شب درگذشت مرحوم آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری  امشب از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور مراجع و علما در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم یادبود حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، سید محمدعلی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید حضور داشتند.

همچنین آیات محمد یزدی، مرتضی مقتدایی، مهدی شب زنده دار، سید محمدجواد علوی بروجردی، نجم الدین طبسی، حجج اسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، سید حسن ربانی و جمعی دیگر از شخصیت ها و اساتید برجسته حوزه علمیه قم و همچنین احمد امیرآبادی عضو هیأت رییسه مجلس از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

حاضران و شرکت کنندگان در این جلسه با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله حائری شیرازی را گرامی داشتند و غفران الهی و علو درجات را از خداوند متعال برای این عضو سابق مجلس خبرگان رهبری خواستار شدند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به جایگاه عالمان در دین مبین اسلام گفت: در روایات از پیامبر اسلام نقل شده که انسان باید به سراغ عالمی برود که  او را از کبر به تواضع، از ریا به اخلاص، از رغبت به دنیا به زهد و از شک به یقین هدایت کند.

استاد حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله حائری شیرازی را عالمی عامل و زاهد توصیف کرد و اظهار داشت: مرحوم آیت الله حائری شیرازی از درجات بالایی از عرفان، علم و اخلاق بهره مند بودند و خدمت به مردم دغدغه اصلی ایشان به شمار می رفت.

وی الگوگیری ار سیره علما را امری ضروری دانست و تأکید کرد که عالمان بزرگی همچون مرحوم آیت الله حائری شیرازی الگوی مناسبی برای طلاب هستند./1323/

ارسال نظرات