۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۴۵۲۸۸
مدير حوزه علميه كاشان:

مقام و منزلت حضرت معصومه قابل وصف و بيان نيست

مدير حوزه علميه كاشان با اشاره به اينكه حضرت معصومه(س) مستجاب الدعوه است، گفت: مقام و منزلت حضرت فاطمه معصومه(س) قابل وصف و بيان نيست.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام منصور فرجي پنجشنبه شب، در شب شهادت حضرت معصومه(س) در هيأت فرهنگي محبان حضرت ابوالفضل(ع) كاشان با تسليت شهادت اين بانوي بزرگوار، گفت: مقام منزلت حضرت معصومه(س) قابل وصف و بيان نيست.

وي افزود: حضرت معصومه(س) مستجاب الدعوه است و مرحوم آيت الله ميانجي، مي فرمايد يكي از فاميل تراخم چشم گرفته بود و نه تنها هزينه عمل را نداشت بلكه ترس از كور شدن نيز داشت، از اين رو  براي شفا به حرم حضرت رفت و متوسل شد و بعد از گذشت نيم ساعت وقتي برگشت، اثري از تراخم چشم در او ديده نمي شد.

حجت الاسلام فرجي گفت: همه بركات و عظمت حوزه علميه قم به دليل وجود حضرت معصومه(س) است، چرا كه در روايت است يك روزي قم مركز علم مي شود و علم از قم به همه دنيا پراكنده مي شود و ام القراي جهان اسلام مي‌شود.

وي در بخش ديگري سخنانش با اشاره به اين فرمايش پيامبر اكرم(ص) كه مي فرمايد، بهترين دوست عقل انسان است و بدترين دشمن انسان جهل است، ابراز کرد: جهل با انسان دشمن است چرا كه در مقابل حق قرار مي گيرد.

مدير حوزه علميه  كاشان ادامه داد: خداوند در قرآن مي فرمايد ‹‹وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا›› نشانه عقل اين است كه انسان عاقل خدا را بندگي مي كند و با عقل خداي رحمان عبادت مي توان از راه عقل به بهشت رسيد.

حجت الاسلام فرجي گفت: آنهايي كه عاقل هستند دو معيار بندگي خدا و كسب بهشت را با اعمالي كه انجام مي دهند براي خود انتخاب كرده اند،اما جاهل دقيقا مقابل عاقل است و بندگي خدا را نمي‌كند و اعمال او سبب مي شود تا از بهشت دور شود.

وي افزود: اگر از خدا بخواهيم انسان را تعريف كند، مي فرمايد چندين شاخصه براي انسان قرار دادم يكي اينكه جانشين من روي زمين هستيد، از روح خودم در انسان دميدم  ‹‹احسن الخالقين و احسن التقويم›› و انسان را در بهترين زمان خلق كردم و در بهترين خلقت قرار دادم.

مدير حوزه علميه كاشان در ادامه تعريف انسان، گفت: انسان جلوه اي از خدا است چرا كه همه چيز انسان خدايي است و خاك انسان از كف كعبه و خانه خدا برداشته شد و عصاره اوليه خلقت انسان از جايي است كه خانه كعبه است.

وي ادامه داد: ماهيت انسان از خانه كعبه است و انسان خانه كعبه را مي سازد و بعد ازگذشت قرنها، خانه كعبه محل تولد اميرمومنان(ع) مي شود و انسان به اصل خود مي رسد و زماني به اصل خود برخواهد گشت كه كامل شود و تا انسان به مرحله كمال نرسد به اصل خودبرنمي گردد.

حجت الاسلام فرجي با بيان اينكه معامله ما با خدا دو طرفه است، گفت: وقتي خدا ما را به احسن الخالقين و احسن التقويم معرفي كرد مي فرمايد، شما هم بايد كاري كنيد كه مردم با ديدن شما به ياد من بيافتند، چرا كه هرآنچه كه بود در وجود انسان قراردادم و انتظار من از شما اين است كه بندگان من به جايي برسند كه هركس آنها مي بيند به ياد خدا بيافتد.

وي افزود: خداوند مي فرمايد، ما در قبال آنچه به انسان داده ايم تنها چيزي كه از او مي خواهيم بندگي خدا است و براي شرايط بندگي نيز مي فرمايد ‹‹الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الأرْضِ هَوْنًا›› كارسختي از شما نمي خواهيم، بندگي خدا را انجام دهيد و با همه مهربان باشيد.

مدير حوزه علميه كاشان با اشاره به اينكه پيامبر اكرم(ص) پيامبر رحمت و نماد خدا است، يادآور شد: برخورد محبت آميز سيره پيامبراكرم(ص) است و با وجود اينكه پيامبر اكرم (ص) مي فرمايد هيچ پيامبري مانند من اذيت نشد، اما حضرت هيچگاه از كسي ناراحت نشد و با همه مهربان بود./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات