۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۴۵۳۰۷
امام جمعه تبریز:

حماسه ۹ دی یکی از روزهای پرافتخار تاریخ ملت ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: حماسه ۹ دی یکی از روزهای پرافتخار تاریخ ملت ایران است و این خروش ملت بار دیگر توطئه‌های دشمن را نقش برآب کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبربز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بیانات معظم‌له همواره فصل‌الخطاب جریان‌های مختلف سیاسی بوده و است. 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مطالبات رهبر انقلاب در هر شرایطی عامل بصیرت و دشمن‌شناسی ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: مردم قهرمان آذربایجان در هر موقعیت حساس و تاریخی ثابت کرده‌اند که پیرو ولایت فقیه بوده و هیچ‌گاه به دشمنان اجازه توطئه‌گری و فتنه‌انگیزی نخواهند داد.

وی با بیان این‌که ملت ایران برای حراست از آرمان‌های امام راحل، شهدای انقلاب و دفاع مقدس و ارزش های نظام تا پای جان آماده‌ جانفشانی هستند، افزود: حماسه نهم دی یکی از روزهای پرافتخار تاریخ ملت ایران است و این خروش ملت بار دیگر توطئه‌های دشمن را نقش برآب کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه 9 دی ملت ایران در سال 1388 اظهار داشت: مردم آذربایجان همچون تاریخ پرافتخار خود پیشگام این نهضت بصیرتی بودند، چنانکه یک روز قبل از 9 دی به خیابان‌ها آمده و فریاد ولایت‌مداری سر دادند.

وی با بیان این‌که عبرت‌ها، آموزه‌ها و پیامدهای فتنه 88 و به دنبال آن حماسه نهم دی باید مورد توجه و عنایت قرار گیرد، تصریح کرد: هدف طراحان اصلی فتنه ۸۸ براندازی نظام اسلامی ایران بود، البته متاسفانه برخی‌ در داخل کشور در اثر بی‌بصیرتی داخل نقشه های شوم دشمنان قرار گرفتند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که حضور مردم در انتخابات ۴۰ میلیون نفری سال 88 می‌توانست دستاوردهای بزرگی برای نظام داشته باشد، افزود: وقایع شوم و تلخ پس از انتخابات نه تنها کام ملت را تلخ کرد، بلکه تاثیرات منفی متعددی به دنبال داشت که یکی از آنها افزایش فشارها، تهدیدها و تحریم های استکبار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم هجمه به باورهای دینی مردم و زیرسؤال بردن نهادهای قانونی نظام را هدف دیگر فتنه 88 دانست و گفت: در ادامه آن پروژه منحوس دشمن تلاش داشت با القای یاس، بدبینی گسترده نسبت به نظام جمهوری اسلامی را پدید آورد تا نظام را از درون متلاشی کند.

وی با بیان این‌که قبل از فتنه در اوج اقتدار قرار داشتیم و دشمنان دیرین نظام درخواست نقش‌آفرینی ایران برای حل بحران‌های منطقه ای داشتند، گفت: بعد از فتنه جریان وارونه شد و زیاده‌خواهی دشمن گسترش یافت، در آن روزهای سخت نظام دشمن امیدوار به براندازی نظام شد، اما پیوند ناگسستنی ملت با انقلاب و رهبری تمام نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کرد.

امام جمعه تبریز با یادآوری اینکه مردم در ۹ دی با نقش بی‌بدیل رهبری نظام و وحدت حداکثری، جواب کوبنده‌ به دشمنان دادند، گفت: مردم تبریز یک روز قبل از ۹ دی اولین دیگری رقم زدند که مقدمه‌ای برای حضور میلیونی ملت ایران در دیگر شهرهای کشور شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: وجود بارگاه آن بانوی مکرم اسلام که به کریمه اهل بیت شهرت دارد؛ مایه خیر و برکت برای ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که عظمت حضرت معصومه(س) نشانگر معرفت و بزرگواری اوست، تصریح کرد: حوزه‌ علمیه قم به برکت بارگاه ملکوتی آن بانوی مکرم اسلام متعالی شده و امروز شاهدیم که این مرکز بزرگ علوم اسلامی ملجأ و مرجع علمی تمامی اندیشمندان شیعی جهان است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات