۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۴۵۳۳۵
امام جمعه زنجان:

۹ دی روز میثاق امت با ولایت است

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه ۹ دی به عنوان روز میثاق امت با ولایت است، گفت: دشمن از روز نخست به دنبال ضربه زدن به انقلاب بوده و این یکی از توطئه‌های دشمنان است.
آیت الله علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز رحلت فاطمه معصومه(س) دختر، خواهر و عمه امام اظهار داشت: به برکت آن حضرت قم میزبان علما و فضلای بزرگی بوده و هست.

وی به سالروز حماسه بزرگ ملت و روز میثاق امت با ولایت 9 دی، اشاره کرد و گفت: انقلاب بعد از پیروزی به لحاظ ویژگی‌های منحصر به فرد خود، زیر بلیت شرق و غرب نرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به پیوند نا گسستنی مردم با نظام و انقلاب ادامه داد: اعتقاد واقعی مردم به نظام و انقلاب پس از پیروزی انقلاب همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

وی در ادامه به فتنه سال 1378 و تدارک دشمنان در آن سال برای ضربه زدن به نظام و انقلاب که با وحدت ملت ایران خنثی شد اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام و انقلاب 10 سال دیگر و در سال 1388 نیز به بهانه انتخابات تلاش کردند که به نظام و انقلاب ضربه بزنند و در این زمینه خود و خود فروختگان داخلی آنها احساس می‌کردند که توانسته‌اند به خواسته خود برسند که باز هم به همت مردم همیشه در صحنه با شکست مواجه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه فتنه‌گران در فتنه 1388 از هیچ تلاش در راستای ضربه زدن به نظام و انقلاب دریغ نکردند، تصریح کرد: توهین به عاشورا و مقدسات اسلامی و اصل نظام و انقلاب و ارکان آن از جمله اقداماتی بود که فتنه گران از آن دریغ نکردند.

وی با اشاره به حماسه 9 دی ملت ایران گفت: بصیرت، آگاهی و دشمن شناسی مردم ایران که امام المسلمین مقام معظم رهبری بارها و بارها به آن اشاره کرده‌اند در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوه نمد اسلامی دشمنان را مایوس کرده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه 9 دی باطل السحر توطئه‌های دشمنان در فتنه 1388 و هجمه بی‌سابقه دشمنان بود، تصریح کرد: 9 دی خروش خود جوش و حماسی ملت ایران برای مقابله با دشمنان بود.

وی به تلاش همیشگی دشمنان برای توطئه و ضربه زدن به نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان همیشه در تلاش برای ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند و ما باید هوشیار و آگاه باشیم تا بد خواهان نظام و انقلاب نتوانند به خواسته‌‌های شوم خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه دشمن همیشه در تلاش است و اگر آن را از پنجره بیرون کنیم از در وارد می‌شود، اظهار داشت: دشمنان نظام و انقلاب به صراحت اعلام می‌کنند که تلاش می‌کنند ایران را از نقشه جهان پاک کنند، که باید با بصیرت و گم نکردن راه و کج‌روی‌ها اجازه ندهیم آنها به خواسته‌های خود برسند.

وی در ادامه به آغاز سال نو مسیحی و تبریک این روز به همه هم میهنان مسیحی و پیروان واقعی آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت مسیح مورد تکریم مسلمانان است و افتخار وی این است که در تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) سهیم خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان به نامه تاریخی امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به گورباچف اشاره کرد و افزود: امام در این نامه به صراحت همه مشکلات اتحاد جماهیر شوری را برای گورباچف گوشزد کردند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات