۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۴۵۳۴۲
حجت الاسلام حسینی قمی:

بسیاری از فضائل حضرت معصومه اکتسابی است

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان این که بسیاری از فضائل بانوی کرامت اکتسابی است، گفت: مقام عبادات و صبر حضرت در اوج قرار داشت.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداری سالروز رحلت حضرت معصومه(س) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان این که امامزادگان به روشی به چند دسته تقسیم می شوند، گفت: کریمه اهل بیت(ع) در اوج عظمت این تقسیم بندی قرار دارد.

وی افزود: دسته ای از امامزادگان با وجود این که فرزند امام بودند جلالت قدری نداشتند، دسته دوم امامزادگانی هستند که جلالت قدر دارند اما مزار آن ها مشخص نیست که علی فرزند امام صادق(ع) از این دسته است، دسته ای دیگر امامزادگانی هستند که جلیل القدر بوده و مزار آنها معلوم است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که دسته ای دیگر از امامزادگان هستند که زیارت آنها مورد سفارش ولی خدا است، اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی در این دسته قرار می گیرد اما دسته پنجمی از امامزادگان داریم که در اوج عظمت قرار دارند که حضرت معصومه(س) در این دسته هستند.

وی ادامه داد: سه معصوم و امام درباره جایگاه حضرت معصومه(س) و ثواب زیارت ایشان فرمایشانی داشته اند، بانوی کرامت فضائل بسیاری دارند که ما باید قدردان و شکرگزار همجواری با ایشان در شهر مقدس قم باشیم.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان این که بسیاری از فضائل بانوی کرامت اکتسابی است، ابراز داشت: مقام عبادات و صبر حضرت در اوج قرار داشت، در قم شخصیت هایی بزرگی مانند علی بن ابراهیم قمی، زکریا بن آدم و علی بن بابویه را داریم اما درخششی در برابر خورشید وجودی بانوی کرامت ندارند بلکه مانند ستاره ای هستند.

وی عنوان کرد: حضرت معصومه(س) کرامات بسیاری به علما داشتند و همواره بزرگان دین، مراجع و علما نسبت به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) اهتمام ویژه داشتند و عرض ارادت می کردند، کسانی که در جوار بانوی کرامت هستند و زائران حضرت باید نهایت استفاده را از این وجود مبارک انجام دهند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بسیاری از مواقعی علما و بزرگان دچار مشکل می شدند به وجود مبارک بانوی کرامت توسل می کردند و حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت عنایت می فرمودند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات