۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۵۵۲۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

فتنه از ویژگی های آخرالزمان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان می‌خواهند پیروزی ما را به تأخیر بیندازند، ولی کور خوانده‌اند ما از اندیشه دفاع خودمان گذشته‌ایم این دشمنان ما هستند که در لاک دفاعی فرو رفته ‌اند.
مراسم دعای ندبه و بزرگداشت شهداء مدافع با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت ‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان ظهر امروز در ویژه برنامه 9 دی روز بصیرت که از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در صحن جامع رضوی برگزار شد، داعیه دشمنان اسلام را در جهت پیکار با انقلاب اسلامی تنها جهانی شدن اسلام و صادر شدن اسلام ناب به اقصی نقاط جهان قلمداد کرد و گفت: دشمنان در پی فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و هستند، اما همواره با شکست مواجه می‌شوند اما تنها دلیلی که آنان را مصمم در اقدامات مبارزاتی علیه نظام ما می کند صادراتی شدن بیداری اسلامی در تمام مرزهای جهانی است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان با حرکت‌های تروریستی، جنگ تحمیلی، جریان‌های کور، شورش ‌های خیابانی در پی فروپاشی نظام هستند و می‌خواهند مردم به آنان ملحق شوند، اما این مسأله بیشتر اتحاد ملت را در پی داشته و اقدامات آنان به ضرر خودشان و به نفع ما تمام کرده است آنچنان که تا این لحظه با این همه اقدام نه تنها انقلاب ‌اسلامی تضعیف نشده بلکه آبدیده تر شده است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: دشمنان ما در جنگ نتیجه نگرفتند، از این رو پس از جنگ با نفوذ در نظام به دنبال فتنه جدید بودند، آنان منتظر بودند این فروپاشی از درون انجام گیرد که به نتیجه نرسیدند و این تنها می تواند از عنایات امام زمان(ع) بر این ملت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره انتقال قدرت با چالش انجام می ‌شده است، حتی در زمان اهل بیت(ع) نیز به همین گونه بود و به راحتی صورت نمی‌گرفت. اما انتقال حکومت از امام راحل به مقام معظم رهبری به راحتی و بدون هیچ مقدمه سازی صورت گرفت.

کارشناس مذهبی رادیو تلویزیون گفت: در اولین انتخابات بعد از دوران اصلاحات برخی ادعای تقلب کردند و فتنه 88 رخ داد. رهبر هم تدبیر و صبوری به خرج دادند. مردم خودشان می‌دانستند چه خبر است و هنگامی که دیدند به عاشورا توهین می شود، بدون اینکه کسی آن‌ها را دعوت کند، به خیابان ‌ها ریختند و همه و همه می تواند از جمله بصیرت والای این ملت شریف باشد.

وی ۹ دی را مظهر فتنه ستیزی قلمداد کرد و افزود: در تاریخ دو توهین به عاشورا شده است. یکی فتنه 88 و دیگری زمان بنی صدر بود. اما در سال 88 مردم با بصیرت تمام به خیابان ها ریختند و این فتنه را سرکوب کردند.

سخنران بارگاه منور رضوی و مفسر قرآن و حدیث، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: هر کس رفتار نادرست و حرف اشتباهی بزند، به سرعت رسوا می‌ شود. این خاصیت آخرالزمان است و دشمنان روز به روز نا امیدتر می ‌شوند.

وی تمام تلاش های دشمن را بی ثمر و تنها دلیل بی ثمر بودن آن را ایمان والای ملت شریف دانست و اظهار کرد: دشمنان می ‌خواهند پیروزی ما را به تأخیر بیندازند، ولی کور خوانده ‌اند. ما از اندیشه دفاع خودمان گذشته ‌ایم این دشمنان ما هستند که در لاک دفاعی فرو رفته ‌اند. مدل ما به منطقه صادر شده و باید همین مدل سازی را ادامه  دهیم. دیری نمی پاید که شاهد شکست دشمن و برچیده شدن آن از صفحه روزگار خواهیم بود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» نباید جنبه سیاسی داشته باشد، بلکه جنبه ساختاری آن مهم است، تصریح کرد: مردم آمریکا راهی برای نجات ندارند. اگر راهی پیدا کنند، لحظه ای صبر نمی کنند و سریع اقدام می کنند.

وی بصیرت را یکی از اوصاف انقلابیون خاطرنشان کرد و افزود: دشمنان به دنبال فروپاشی از درون مردم ما هستند. آنان نمی ‌توانند مسیر ما را با مشکلات معیشتی و اقتصادی کند کنند. مسؤولان نیز باید بصیرت داشته باشند. هر کدام از دولتمردان که کوتاهی می‌کند باید افشاگری شود. باید از ضعف عملکرد مدیران جلوگیری کنیم و از طریق راه ‌های مختلف این مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان حضور در همه مجامع را وظیفه مردم قلمداد کرد و صرفا شرکت در امور سیاسی را کافی ندانست و گفت: مردم باید کاری کنند دولت کوچکتر شود. زیرا دولت هر چه بزرگتر شود فساد بیشتر می شود. مشارکت مردم تنها در انتخابات خلاصه نمی شود، بلکه آنان باید در تمام امور مشارکت کنند./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات