۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۴۵۵۴۴
آیت الله علم الهدی:

هدف دشمن به حاشیه راندن نیروهای حزب اللهی است

امام جمعه مشهد گفت: امروز می خواهند عناصر انقلابی را تندرو و هنجارشکن معرفی کنند، می خواهند با افراطی خواندن امت حزب الله آنان را از صحنه به حاشیه بکشانند اما بدانند مملکت با قانون اداره می شود و هیچ گاه ملت همیشه بیدار ساکت نخواهد نشست.
آیت الله علم الهدی در همایش بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سخنرانی آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی شامگاه 9 دی طی ویژه برنامه بصیرتی به مناسبت یوم الله حماسه 9 دی در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

آیت الله علم الهدی ابتدا در تفسیر آیه «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا مثنی و فرادی» خاطرنشان کرد: این آیه کریمه نزد مفسرین، دارای شؤونات و مفاهیم متعددی است اما تفسیر ساده و روان آن بدین معناست که پیامبراکرم(ص) مؤمنان را به پیکار در راه خدا چه به صورت فردی و چه به صورت اجتماعی توصیه می کند و به آنان خطاب می دارد هیچ گاه از مبارزه نگریزند.

وی تفسیر علامه طباطبایی در المیزان را تفسیر واقعیت محور و حقیقی قلمداد کرد و در توصیف آن چنین اظهار کرد: خطاب آیه شریفه نزد علامه بدین معناست که در مقابل جریانات کفر تسلیم نشوید، حتی دونفری در مقابل آن ها بایستید، اگر کارد به استخوان رسید و یاور و پشتیبانی نداشتید حتی شده یک نفری به پیکار با آنان برخیزید، این است معنای حقیقی و شأن واقعی این آیه شریفه که بدان اشاره کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، تحرکات اخیر دشمن را یک نوع جوسازی و عملیات روانی برای به مخاطره انداختن اذهان عمومی خاطرنشان کرد و گفت: شما طلاب باید بدانید نوکر امام زمان(عج) هستید، حتی اگر شما در یک جامعه، انحرافی را مشاهده کردید به تنهایی در مقابل آن قد علم کنید، یک تنه به میدان نبرد بروید و همچون سربازان واقعی امام زمان(عج) تذکره نوکری خویشتن را از وجود نازنین حضرتش اخذ کنید و بدانید تحرکاتی از قبیل اتفاقات سال ها و ماه های اخیر تنها برای ایجاد شکاف روانی در فضای اجتماعی است و هیچ گاه دشمن نخواهد توانست به قلمرو این مرز و بوم که مورد عنایت صاحب واقعی اش می باشد گزند و آسیبی برساند.

وی اتفاقات پس از رحلت پیامبراکرم(ص) و تحرکات پس از آن و فشارهای زیادی را که در آن زمان بر خاندان پیامبر(ص) وارد می شد را جریان ساز معرفی کرد و افزود: جریان هجوم به در خانه امیرمؤمنان(ع) و ایستادگی حضرت زهرا(س) صرفا نباید برای ما جنبه روضه و مصیبت داشته باشد، پیام اصلی اتفاقات از این قبیل روشن کردن وظیفه و تکلیف ما در جریان سیاست های امروزی است که مدت ها است مغفول مانده است.

بی بصیرتی در شأن طلبه پیرو امام زمان(عج) نیست

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: عدم آگاهی و بی بصیرتی از جریان سیاست های روز در شأن و منزلت طلبه امام زمان(عج) نیست.

امام جمعه مشهد مقدس فضای مجازی را مخرب و آن را حاکم جامعه امروزی قلمداد کرد و گفت: امروزه می بینید در شهرها و روستاها امکانات تا حدی فراگیر شده است که در اقصی نقاط عالم دنیا دنیای ارتباطات است. فضای مجازی مسلط بر فضای حقیقی افراد شده و افراد هوشمندانه از این فضا استفاده نمی کنند. افرادی که اقدامی قوی در این صحنه بخواهند انجام دهند بسیار کم هستند و غالبا افراد برای گذراندن اوقات خود وارد این فضا می شوند و بدون هیچ آگاهی و بصیرتی صرفا در پی دنبال کردن اخبار و جرایدی هستند که یک مشت احمق آن را از رسانه های بیگانه به بطن جامعه پاک و روحانی اسلام تزریق می کنند.

عدم اجرای قانون فیلترینگ آسیب های جبران ناپذیری به کشور وارد می کند

نماینده مجلس خبرگان، مسؤولان ذیربط ارتباطی را مسبب اصلی این انحرافات فردی و اجتماعی معرفی کرد و خطاب به آنان نسبت به هزینه ای که این فضاها در تضعیف نظام فکری افراد جامعه و سهم عظیمی از بی اعتمادی مردم نسبت نظام و انقلاب داشته است، خاطرنشان کرد: مسؤولان ارتباطی و افرادی که بی موالات و بی برنامه ریزی دست اندر کار تسهیل امور ارتباطات هستند بدانند نسبت به آنچه از قوانین تصویب و اجرا می کنند، مسؤول هستند.

آیت الله علم الهدی فعالیت بسترهای رسانه ای معاند نظام را محکوم و افراد اداره کننده آن را سست و بی مایه قلمداد کرد و گفت: قانون فیلترینگ در ایران باید اجرایی شود، نباید مرز دست اندازی بیگانگان در بیوت جوانان و خانواده های مذهبی ما باز شود، چرا که موجب استهلاک و وقوع مفاسدی خواهد بود که جبرانش امکان پذیر نیست.

هدف دشمن به حاشیه راندن نیروهای حزب اللهی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی رشد انقلاب اسلامی را چشمگیر توصیف کرد و گفت: نظام ما رو به پیشرفت های بیش از پیش بوده و اسلام در حال رشد و نمو است. هر روز احکام گسترش می یابد و به حول و قوه الهی ظهور نزدیک است و چه مسؤولان و مردم باید هوشیار باشند که هیچ تحرکی از جمله آزاد گذاشتن فضای ارتباطی چیزی جز فساد را به بهانه آزادی به بار نخواهد گذاشت و باید مسببین این مفاسد جوابگو باشند.

امام جمعه مشهد مقدس خطاب به طلاب و روحانیان حاضر در جلسه اظهار کرد: ما صرفا در این جا جمع نشده ایم که حرف بزنیم و پس از مدتی به گوش فراموشی سپرده شود بلکه ما باید کنترل و سازماندهی امور را به عهده داشته باشیم.

وی افزود: امروز می خواهند عناصر انقلابی را تندرو و هنجارشکن معرفی کنند، می خواهند با افراطی خواندن امت حزب الله آنان را از صحنه به حاشیه بکشانند اما بدانند و آگاه باشند مملکت در مر و کانال قانون اداره می شود و هیچ گاه ملت همیشه بیدار ساکت نخواهد نشست.

حصر سران فتنه صد درصد قانونی است

نماینده مجلس خبرگان حصر رئوس عاملان فتنه 88 را صد درصد قانونی قلمداد کرد و گفت: حصر بازداشت خانگی نیست، جالب است برخی مسأله حصر را با بازداشت موقت و خانگی اشتباه گرفته اند و ژست آکادمیک می گیرند که چرا این ها را محاکمه نمی کنید و به مسأله فیصله نمی دهید؟‍‍! جواب این است که اصل 176 قانون اساسی وظیفه شورای عالی امنیت ملی را تعیین سیاست های کلی نظام، تدابیر دفاعی و امنیتی تأمینی و بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور در مقابل تهدیدهای داخلی و خارجی کشور معرفی می کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته است که افرادی که عاملان هتک حرمت به بسیاری از مبانی جمهوری اسلامی و رئوس فتنه موسوم به سبز انتخابات سال 88 بوده اند، نباید ارتباطات آزاد و به دور از کنترل داشته باشند چرا که سابقه آن ها حاکی از ارتباطات با عوامل خارجی و دشمنان انقلاب اسلامی بوده است و این قبیل ارتباطات باعث تهدیدهای داخلی و خارجی می شود.

حصر سران فتنه تا روزی که لازم باشد ادامه خواهد یافت

آیت الله علم الهدی حصر عوامل فتنه را نوعی تدبیر تنبیهی به جهت تحرکات مردود این شجره خبیثه در آن زمان تلقی کرد و گفت: تا زمانی که لازم باشد مسأله حصر ادامه خواهد یافت، حتی اگر به مجرد گذراندن تمام عمر در مراقبت های ارتباطی منتهی شود.

وی در تشریح اموری که این شجره خبیثه در سال 88 انجام داده بودند، خاطرنشان کرد: اولا که مسأله حصر، مسأله قضایی نیست و فعالیت های مخرب این افراد از حمله کردن به تشکلات سازمانی و دولتی و غیردولتی، بسیج و کانون ها و آتش زدن پرچم های عزای امام حسین(ع) و کشته شدن برخی افراد گرفته تا اعلام راهپیمایی غیرقانونی 22 خرداد 88 که کشته های بسیاری را به بار داشت که همین عوامل مسؤول عواقب بد این راهپیمایی بوده و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند.

وی در پایان طلاب را مبلغ و روشن کننده اذهان مردم دانست و در پاسخ به این پرسش که «آیا مصلحت به حصر است یا محاکمه سران فتنه؟» گفت: مسأله ای که از اهمیت والایی برخوردار می باشد این است که سران فتنه حتی اگر آزاد هم بشوند و حصر از آنان رفع شود، پرونده های قضایی آنان آماده است و باید محاکمه شوند و پرواضح است نتیجه بدتری از آزادی آنان رقم خواهد خورد و این صریح پاسخ رهبرمعظم انقلاب در جواب پرسش و ادعای یکی از مدعوین در جلسه ای بود./820/پ202/ب1

ارسال نظرات