۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۴۵۵۷۶
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

فریب و نیرنگ ترفند دشمن برای شکست دادن مسلمانان است

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه فریب و نیرنگ ترفند دشمن برای شکست دادن مسلمانان در جنگ صفین بود، گفت: در این جنگ برخی از فریب خوردگان با تحت فشار قرار دادن امام صلح را بر ایشان تحمیل کردند و این ننگ را تا ابد برای خود خریدند.
حجت الاسلام والمسلمین رشاد آخرین جلسه درس خارج حجت الاسلام والمسلمین رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: سهل بن حنیف انصاری یاری صدیق و همراه دائمی برای امیرمومنان علی(ع) بود.

وی افزود: سهل این یار دیرین و فداکار امیرمومنان علی(ع) پس از بازگشت از جنگ صفین در شهر کوفه از شدت غم و اندوه دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به اینکه امام علی(ع) سهل را بیش از هرکسی دوست می‌داشتند، ابراز کرد: حضرت در اوصاف سهل فرمودند: اگر کوهی مرا دوست داشته باشد تکه تکه شده و فرو می‌پاشد؛ از سخن و کلام امام در وصف سهل دو برداشت حاصل می‌شود.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: نخستین برداشت از این کلام نورانی به شکست مسلمانان و ناکامی آنان در جنگ صفین و خساراتی که به اسلام وارد شد، اشاره دارد؛ گویا حضرت دلیل فوت سهل را شدت غم و اندوهی که از جنگ صفین بر او وارد شد بیان می‌کنند.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه پیروزی مسلمانان در جنگ صفین قطعی بود اما به سبب فریب و نیرنگی که دشمنان برپا داشتند شکست به جبهه اسلام تحمیل شد، اظهار داشت: در این جنگ برخی از فریب خوردگان با تحت فشار قرار دادن امام صلح را بر ایشان تحمیل کردند و این ننگ را تا ابد برای خود خریدند و این شکست برای مردان با غیرت همچون سهل بسیار سنگین بود.

این مفسر قرآن کریم در پایان با اشاره به دومین برداشت از کلام امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: کلام امیرمومنان علی(ع) می‌تواند به این معنا باشد که من در غم مرگ این مرد صادق و صحابی صالح در فشار هستم؛ اگر کسی از عمق اندوه من با خبر باشد./807/پ202/ب1

ارسال نظرات