۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۴۵۶۲۲
در درس خارج مطرح شد؛

واکنش آیت الله شب زنده دار به ناآرامی های اخیر

عضو فقهای شورای نگهبان نسبت به برخی ناآرامی ها و آشوبگری ها در کشور واکنش نشان داد و گفت: برخی می خواهند جامعه را از مسیر حق جدا و طاغوت را جایگزین کنند.
آیت الله شب زنده دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود که در دارالتلاوه حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، نسبت به برخی ناآرامی ها و آشوبگری ها در کشور واکنش نشان داد و گفت: انسان وقتی به شعارها، حرف ها و مطالب برخی تجمعات نگاه می کند نظیر کارهایی است که در صدر اسلام انجام می دادند.

وی افزود: برخی می خواهند جامعه را از مسیر حق جدا و طاغوت را جایگزین کنند، چه معنا دارد که گفته شود جای فلان طاغوت خالی است؟ آیا منظور این است که به جای اسلام و ارزش ها بیاید؟ مشکلات وجود دارد اما این مشکلات از اسلام  و از راه حق است؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که عمده مشکلات از ناحیه‌ دشمنان اسلام است، اظهار داشت: البته بخشی از مشکلات نیز به کم‌کاری‌ها یا بلد نبودن‌های برخی افراد باز می گردد، وظیفه همه این است که در دفاع از اسلام، حکومت الهی و از راهی که با مجاهدت امام راحل، با شهادت‌ها و ایثارگری‌ها و تحمل مشکلات از سوی مردم خداجو به دست آمده در صحنه باشند.

وی با گرامیداشت حماسه 9 دی، بزرگداشت این حماسه عاشورایی را مقابله با دشمنان و تقویت اسلام دانست.

آیت الله شب زنده دار همچنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به ایام شهادت حضرت صدیقه‌ طاهره(س) ابراز داشت: بزرگ نگهداشتن سوگوار‌ی‌های اهل بیت(ع) به خصوص صدیقه‌ طاهره عرض ارادت به ساحت قدس آن موالیان بزرگ است.

وی عنوان کرد: اسلام خواسته این مسأله در ذهن‌ها زنده بماند که اسلام و راه حق در خطر است، بعد از پیامبر بزرگ اسلام برخی با دسیسه‌های مختلف مسیر و راه را عوض کردند و این خطر همیشه وجود دارد و امروز هم اینگونه است./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات