۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۴۵۶۳۶
مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور:

هنر تئاتر متعهد و ارزشی نیازمند پوست‌اندازی و بازنگری است

مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: بعد از ۴۰ سالی که از انقلاب می‌گذرد هنر تئاتر متعهد و ارزشی ما نیازمند پوست‌اندازی و بازنگری است.
کوروش زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، کوروش زارعی، مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، یکشنبه‌شب در آیین افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بجنورد، اظهار کرد: حدود دو سال است که دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و از همان زمان راه‌اندازی دفاتر استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در استان‌های مختلف کشور شروع شده است.

وی ادامه داد: اکنون بیست و ششمین دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در خراسان شمالی افتتاح می‌شود.

زارعی اضافه کرد: ما در آغاز کار به استان‌ها نامه نوشتیم و از مدیران نمایشی خواستیم تا تئاتر بچه‌های مسجد را راه‌اندازی و با استعدادیابی در استان و جذب نیرو دفتر تئاتر مردمی را دایر کنند.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، خاطرنشان کرد: بعد از 40 سالی که از انقلاب می‌گذرد هنر تئاتر متعهد و ارزشی ما نیازمند پوست‌اندازی و بازنگری است تا بتواند نسبت به جذب و راه‌اندازی گروه‌های جوان و آینده‌سازان تئاتر ایران اسلامی اقدام کند.

زارعی افزود: سعی می‌شود در قالب دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در مرکز کشور و استان‌ها و حتی در روستاها استعدادهای جوان علاقه‌مند به تئاتر کشف شده و پرورش یابند تا در آینده به بدنه تئاتر حرفه‌ای و سینما و تلویزیون کشور اضافه شوند.

به گفته وی درواقع هدف از افتتاح دفتر تئاتر بچه‌های مسجد تربیت و پرورش و کشف نوجوانان و استعدادهای تئاتری است که نمی‌توانند جذب گروه‌های حرفه‌ای شوند.

زارعی تصریح کرد: در اقصی نقاط کشور استعدادهایی داریم که مغفول مانده و کسی نبوده که آنها را شناسایی کند، جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برای این به وجود آمده که این استعدادها را کشف، شناسایی و جذب کرده و تحت آموزش قرار دهد.

گفتنی است، خیرمقدم گویی وحید نمازی رییس حوزه هنری خراسان شمالی، سخنرانی حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، شعرخوانی سیدباقر سیدی زاده، اجرای بخشی از نمایش «هنگامه‌ای که آسمان شکافت» از سوی اسحاق فرنود به کارگردانی خانم پیرایش، پرده‌خوانی استاد مهرنیا و رونمایی از پوستر دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد خراسان شمالی برخی از برنامه‌های مراسم گشایش دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان بود.

همچنین تجلیل از فعالان تئاتر بچه‌های مسجد ازجمله حجت‌الاسلام سالاری مکی، حجت‌الاسلام صدوقی، حاج قاسم مهرنیا، اسماعیل الهی، سعید نیستانی، محمد شاکری، سیدجلال وکیلی، سید محمدیوسف حسینی، مرتضی رستمی، خانم پیرایش و اسحاق فرنود و امضای پوستر دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از دیگر بخش‌های این آیین افتتاحیه بود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات