۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۴۵۶۳۷
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان:

رفع نیازهای اجتماعی و فرهنگی مردم از تکالیف علما و روحانیان است

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، رفع نیازهای اجتماعی و فرهنگی مردم را از تکالیف و وظایف اصلی علما و روحانیان دانست.
حجت الاسلام وفایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد وفایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، شب گذشته در نشست هم‌اندیشی ائمه مساجد شهرستان بجنورد، اظهار داشت: یکی از تکالیف علما برطرف ساختن نیازهای اجتماعی مردم است.

وی افزود: تجربه نشان داده که اگر ما روحانیان سیره حسنه مکتب اهل‌بیت (ع) و اسلام عزیز و بزرگان دینی را دنبال کنیم، برکات خاص به زندگی شخصی ما می‌رسد و می‌توانیم مردم را به نحو احسن به گرد خودمان و گرد دین مبین اسلام جمع کنیم.

حجت‌الاسلام وفایی کرد: نبی مکرم اسلام (ص) فرموده‌اند: «من امر بالمعروف و نهی عن المنکر فهو خلیفة الله فی ارضه و خلیفة رسول الله و خلیفة کتابه»؛ هرکسی امربه‌معروف و نهی از منکر کند خلیفه خدا در روی زمین و خلیفه رسول خدا (ص) و خلیفه کتاب خداست.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز دراین‌باره فرمودند: امربه‌معروف واجب فراموش‌شده است و باید همه مردم به‌ویژه روحانیت در خصوص این واجب همت کنند تا جامعه از آسیب‌های مختلفی که در کمین آن است مصون بماند.

حجت‌الاسلام وفایی کرد: علمداران دین اسلام که مسؤولیت سنگینی به دوش دارند نباید از مسائل اجتماعی مردم غفلت کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: با توجه به مشکلات و نیازهای متعددی که در جامعه وجود دارد، اگر علمای دین برای مساجد به‌طور نسبی وقت بگذارند و از توانایی‌هایی که در اعضای هیئت‌امنای مساجد وجود دارد استفاده شود بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه رفع خواهد شد.

وی همچنین افزود: استفاده از تجربه بزرگ‌ترها و نشاط جوانان از ابزارهای موفقیت هر امام جماعت در مساجد است و اگر این دو مورد به‌طور احسن مورد عنایت علما و ائمه جماعات مساجد قرار گیرد، ما در هیچ مسجدی شاهد اختلافات نخواهیم بود./9314/۲۰۳/خ

ارسال نظرات