۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۵۶۶۰
امام جمعه بجنورد:

حب و بغض شخصی و سیاسی در گزینش کارکنان دخیل نباشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسؤولان و کارکنان هسته‌های گزینش خدا را در نظر داشته باشند و در گزینش کارکنان، نباید حب و بغض و امیال شخصی و سیاسی تأثیرگذار باشد.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با دیدار مسئولان هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: مسئولیت گزینش کارکنان دولتی کار بسیار حساسی است و افرادی که در این شغل مسئولیت دارند با آبروی انسان‌ها ارتباط مستقیم دارند.

وی افزود: اسلام برای حفظ آبروی انسان‌ها اهمیت ویژه قائل است و به هیچ وجه با ریخته شدن آبروی انسان‌ها به‌ویژه مؤمنان موافق نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: اسلام به کسی اجازه نمی‌دهد عیب دیگران را بر ملأ کند و اگر کسی دارای عیبی باشد تنها باید به خود او تذکر داد.

وی تصریح کرد: تذکر عیوب دیگران به‌صورت عمومی، هرچند اگر خیرخواهانه باشد، کوبیدن طرف مقابل است و اسلام با این‌گونه خیرخواهی‌های عمومی مخالف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، ادامه داد: اگر کسی نقطه‌ضعفی دارد باید تنها به خود او و در خلوت تذکر داده شود و رسانه‌ای کردن نقاط ضعف و عیوب دیگران کار ناپسندی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، اضافه کرد: در گزینش کارکنان، نباید حب و بغض و امیال شخصی و سیاسی تأثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: مسئولان هسته‌های گزینش به‌مقتضای شغلی که برای افراد در نظر گرفته می‌شود باید اعمال نظر کنند و بر اساس مشاغل در نظر گرفته شده از کارکنان انتظار خدمت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رصد کردن اعمال و گفتار کارکنان و هدایت آنها به سمت اهداف و سیاست‌های کلی نظام مقدس اسلامی از وظایف مسئولان هسته‌های گزینش است.

وی گفت: همان‌گونه که امام راحل (ره) فرموده‌اند میزان حال افراد است و گذشته‌های افراد نباید ملاک گزینش افراد باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: مسئولان و کارکنان هسته‌های گزینش خدا را در نظر داشته باشند و حب و بغض‌های فردی و شخصی را از نظر بیرون کنند و مسائل جناحی و سیاسی افراد را در گزینش‌ها خیلی برجسته نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نیروهای انسانی سرمایه‌های هر کشورند و حفظ این نیروها و هدایت آنها برای خدمت به کشور اموری حیاتی است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات