۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۴۵۶۹۶
رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد:

پایان‌نامه‌های دانشجویی باید به سمت علوم قرآنی سوق یابند

رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد با بیان اینکه اگر جوانان با قرآن انس بگیرند و در آن تدبر کنند، خدعه دشمنان بی‌اثر خواهد بود، گفت: امروز باید دانشگاه‌ها و به‌ویژه پایان‌نامه‌های دانشجویان به سمت علوم قرآنی سوق پیدا کند.
حجت الاسلام مهدوی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد، امروز در نشست هم‌اندیشی پیرامون همایش بین‌المللی قرآن کریم و استکبارستیزی، اظهار کرد: سرمایه‌دارترین مؤسسات، مؤسسات قرانی و فرهنگی هستند که سرمایه‌های فکری و علمی در دست آنها است.

وی با بیان اینکه افتخار ما این است که در جمهوری اسلامی ایران، انس با قرآن و پژوهش‌های قرآنی به اوج خود رسیده است، اضافه کرد: از دیگر افتخارات ما این است که قاریان و حافظان برجسته‌ای را به دنیای اسلام معرفی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی قرآن را از حاشیه به متن زندگی مردم وارد کرد، ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی قرآن در همه ابعاد نظام و حتی در قانون اساسی ما نفوذ داشته و قرآن و آموزه‌های آن به صحنه آمده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از دو منبع قرآن و اهل بیت (ع) سرچشمه گرفته است، خاطرنشان کرد: قرآن نعمت و نسیم رحمتی است که همه انسان‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند؛ ازاین‌رو باید این زمینه در جوامع اسلامی فراگیر شود.

حجت‌الاسلام مهدوی پور تصریح کرد: از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که علوم انسانی باید از قرآن استخراج شده و پژوهشگران علوم انسانی باید از دل قرآن علوم را بیرون بکشند و از دریای عمیق و بیکران قرآن بهره و فیض ببرند.

وی اظهار کرد: انقلاب ما که ماهیت قرآنی دارد باید درزمینهٔ پژوهش‌های قرآنی سرآمد دنیا باشد که البته مدتی است که این‌گونه پژوهش‌ها شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که همه از نسیم هدایت قرآن استفاده کنند، افزود: مقام معظم رهبری در جای دیگر می‌فرمایند: در قران تدبر کنید و تعبیر ایشان از تدبر این است که تدبر به معنای تفسیر نیست؛ بلکه مراد فهمیدن آیات الهی است.

وی با بیان اینکه اگر جوانان با قرآن انس بگیرند و در آن تدبر کنند، خدعه دشمنان بی‌اثر خواهد بود، اضافه کرد: امروز باید دانشگاه‌ها و به‌ویژه پایان‌نامه‌های دانشجویان به سمت علوم قرآنی سوق پیدا کند.

رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد افزود: استکبارستیزی از موارد بسیار مهمی است که قرآن به آن پرداخته و همایش بین‌المللی قرآن کریم باید بکوشد تا استکبار را به دنیا معرفی کند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات