۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۴۵۷۰۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بهره‌گیری از فرهنگ قرآن بهترین راه مقابله با استکبار است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ما باید با فرهنگ قرآن به جنگ استکبار جهانی برویم؛ زیرا این جنگ جدی بوده و توپخانه‌های آنها به‌شدت کار می‌کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست هم‌اندیشی پیرامون همایش بین‌المللی قرآن کریم و استکبارستیزی، با اشاره به ضرورت بهره‌گیری بیشتر از قرآن، اظهار کرد: نباید در دانشگاه‌های ما هنوز ترجمه‌های غربی در علوم انسانی تدریس شود؛ بلکه باید از دیدگاه قرآن علوم انسانی را به جوانان یاد بدهیم تا از این کوثر بهره کافی و وافی ببرند.

وی در ادامه با اشاره به رابطه قرآن و استکبارستیزی، افزود: هر چه دردسر در عالم اسلام داریم زیر سر استکبار جهانی بوده و ریشه همه این گرفتاری‌ها استکبار جهانی و کدخدای جهان است؛ زیرا با ابر رسانه‌هایی که دارند دنیا را تحت فشار تبلیغاتی خود قرار داده و اجازه نمی‌دهند باورهای دیگران رشد یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: ما در مرحله صدور انقلاب هستیم، امروز وقت آن است که قرآن را با تمام وجود و معنا به صحنه بیاوریم؛ چراکه قران برای ما در هر زمینه‌ای پیام دارد.

وی با بیان اینکه عصاره آموزه‌های انبیا در قرآن و در سوره نحل با عبارت «انعبدولله و اجتنبوا الطاغوت» مطرح شده است، ادامه داد: درواقع عبودیت گستری و عمق بخشیدن به بندگی خداوند و عبودیت و استکبارستیزی و منیت ستیزی و ریشه‌کن کردن منیت عصاره آموزه‌های انبیا است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این دو جریان در طول تاریخ در برابر هم قرار داشته‌اند؛ جریانی که ریشه آن عبودیت و جریانی که منیت و استکبار است.

وی با بیان اینکه طاغوت یعنی کسانی که طغیان کرده و مرزها را در هم می‌شکنند و هیچ خطی را به رسمیت نمی‌شناسند، افزود: بدمستی کردن و تکاثر و تفاخر در ذات طاغوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه استکبارستیزی از نگاه قرآن و سیره اهل بیت و بزرگان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد به این دلیل بود که احساس کردند غرب دارد در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فرهنگ خود را بر ما غالب می‌کند.

وی تصریح کرد: ما باید با فرهنگ قرآن به جنگ استکبار جهانی برویم، جنگ جدی است و توپخانه‌های آنها به‌شدت کار می‌کند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات