۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸
کد خبر: ۵۴۵۷۲۹
در سومین شب کنگره شهدای روحانی استان قم انجام شد؛

تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران روحانی جبهه مقاومت اسلامی

همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران روحانی جبهه مقاومت اسلامی در سومین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم با حضور آیت الله محسن اراکی برگزار شد.
تجلیل از خانواده شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران روحانی جبهه مقاومت اسلامی در سومین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم با حضور آیت الله محسن اراکی در سالن قدس مجتمع عالی آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سیدحسین آقامیری معاون آموزش مؤسسه روايت سيره شهدا در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه مدافعان حرم قبل از هر چیز مدافعان حریم هستند، گفت: مبارزه این رزمندگان و شهدای گرانقدر برای بقای انقلاب اسلامی بوده است که با همت بلندشان توانستند دشمنان را شکست دهند.

وی افزود: شهید مدافع حرم محمدمهدی مالامیری طلبه ای فاضل و با سواد بود که اگر به جنبه های مادی زندگی می نگریست، می توانست به بهترین مقام ها برسد، اما با نهایت ایثار و از خود گذشتگی تعلقات دنیوی را رها کرد و در جبهه مقاومت حاضر شد و برای دفاع از ارزش های اسلامی انقلاب جنگید.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه حق در عالم باقی می ماند و باطل از بین میرود، عنوان کرد: مدافعان حرم در راه خداوند با مجاهدت گام برداشتند و برای زنده نگه داشتن حق مبارزه کردند.

معاون آموزش موسسه روايت سيره شهدا تأکید کرد: اینکه افرادی از سوریه، پاکستان، افغانستان، عراق و غیره برای شرکت در جبهه مقاومت رهسپار می شدند، مصداق بارز این سخن ارزشمند امام راحل بود که می فرمود «روزگاری از همه ملت ها برای دفاع از انقلاب اسلامی به پا می خیزند».

همچنین آیت الله اراکی در این مراسم ثمره هویت نبوی و علوی را اینگونه توصیف کرد: این هویت از یک سو استکبارستیزی و مقاومت در برابر طاغوت و از سوی دیگرکمک کردن و یاری دادن به مظلومان همه دنیا منجر می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: هویت روحانیت از دیرباز با مسؤولیت پذیری، دفاع از مظلومان و استکبارستیزی عجین شده است.

وی توطئه های آمریکا علیه ایران را عامل تحکیم ایمان ملت نسبت به انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: اینکه آمریکا با انقلاب اسلامی هنوز در حال دشمنی کردن است و هیچ توطئه ای برای براندازی این انقلاب فروگذار نمی کند، به ما می فهماند که انقلابمان با تدابیر رهبر معظم انقلاب پس از گذشت بیش از سه دهه هنوز در مسیر الهی قرار دارد.

همچنین حجت الاسلام حسینی کوهساری در این همایش خاطرنشان کرد: حرکت روحانیون در همه عرصه ها اعم از جبهه های حق علیه باطل و جبهه مقاومت اسلامی نمادی از یک امتداد تاریخی به زندگی نورانی اهل بیت(ع) است و باید گفت که این مسیر ادامه خواهد یافت تا زمانی که به دولت ظهور متصل شود.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه تأکید کرد: شهدای روحانی به ویژه شهدای روحانی مدافع حرم به همگان نشان دادند که حوزه های علمیه همواره در زمینه فرهنگ شهادت و ایثارگری، ظلم ستیزی و فعالیت های بین المللی پیشگام بوده و در زمینه نشر معارف دینی مرزهای جغرافیایی را نادیده انگاشته اند./841/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات