۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۵۴۵۷۳۰
آیت الله اراکی:

توطئه های آمریکا نمی تواند هویت حسینی ملت ایران را از بین ببرد

نماینده خبرگان با تأکید بر اینکه مؤمنان هیچگاه در برابر طاغوتیان سر تعظیم فرود نخواهند آورد، گفت: توطئه های آمریکا نمی تواند هویت حسینی ملت ایران را از بین ببرد.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی در همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران روحانی جبهه مقاومت اسلامی که در سومین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم در سالن قدس مجتمع عالی آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه نبرد بین ایمان و کفر همواره بر سر هویت بوده است، گفت: هویت حقیقی اسلام مبتنی بر تسلیم بودن در برابر خداوند و سر خم نکردن در برابر طاغوت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: هویت نبوی و علوی هیچگاه شکست نمی خورد؛ ممکن است دشمنان بدن های ما را قطعه قطعه کنند، اما هویت ما هیچوقت زیر لگد آنها کوبیده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مؤمنان هیچگاه در برابر طاغوتیان سر تعظیم فرود نخواهند آورد، تصریح کرد: پیام ما به ترامپ و ترامپ زادگان و شیطان و شیطان زادگان این است که هر کاری هم بکنید، باز هم هویت حسینی ملت ما از بین نمی رود.

آیت الله اراکی ثمره هویت نبوی و علوی را اینگونه توصیف کرد: این هویت از یک سو به استکبارستیزی و مقاومت در برابر طاغوت و از سوی دیگرکمک کردن و یاری دادن به مظلومان همه دنیا منجر می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: هویت روحانیت از دیرباز با مسؤولیت پذیری، دفاع از مظلومان و استکبارستیزی عجین شده است.

وی توطئه های آمریکا علیه ایران را عامل تحکیم ایمان ملت نسبت به انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: اینکه آمریکا هنوز با انقلاب اسلامی در حال دشمنی کردن است و  از هیچ توطئه ای برای براندازی این انقلاب فروگذار نمی کند، به ما می فهماند که انقلابمان با تدابیر رهبر معظم انقلاب پس از گذشت بیش از سه دهه هنوز در مسیر الهی قرار دارد.

آیت الله اراکی ابراز داشت: امروز به رهبری بار دیگر اعلام می کنیم «ما گوش به فرمان توئیم و تا آخرین نفس پای فرمان تو ایستاده ایم و مطیع فرمان توئیم».

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روحانیون به ما درس ایمان، علم، فقه، هویت، تقوا و پشت پا زدن به دنیا و متعلقات آن دادند.

وی در پایان یادآور شد: امروز به شهدا می گوییم گرچه شما به سوی خداوند کوچ کرده اید، اما همراهان شما در این راه ثابت قدم هستند و به پیمانی که با شما بسته اند پایدار مانده اند؛ امروزه ندای «هل من ناصر» سیدالشهدا(ع) بر پا است، اما تفاوتش با آن روزگار این است که امروز فریاد «لبیک یا حسین» از همه جای جهان به گوش می رسد و این به تنهایی نشانه پیروزی اسلام است./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات