۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۴۵۷۴۳
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

ریشه اغتشاشات اخیر در خارج از کشور است

آیت الله سلیمانی گفت: تجمعات اخیر به جاهای خاصی ارتباط دارد و از آنجا مدیریت می‌شود و پدیده‌ای که تمام و کمال در کشور ما شکل پیدا کند، نبود.
سلیمانی

آیت الله عباسعلی سلیمانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با محکوم کردن اغتشاشات اخیر، گفت: تجمعات اخیر، پدیده نوظهوری نیست که بخواهیم از آن تعجب کنیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب، اغتشاش‌های داخلی وجود داشت که پس از مدتی کنترل شد؛ سپس با وقوع جنگ و پس از آن تحریم بود که باز کم‌رنگ شد؛ در تهاجم فرهنگی نیز با تدابیر رهبر انقلاب، توطئه دشمن تا حدی مهار شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اتفاقات سال 88 عنوان کرد: در سال 88 نوع نمایان شدن تجمعات با سایر تجمعات تفاوت داشت؛ زیرا در قالب یک بهانه صورت گرفت.

وی بهانه تجمعات روزهای اخیر را معیشتی دانست و اظهار داشت: هیچ بحثی در وجود مشکلات معیشتی مردم نیست اما در این تجمعات درصد کمی از شعارها مربوط به مسائل معیشتی است و برعکس درصد بالای شعارها در خصوص براندازی و هتک حرمت بود؛ از این حیث، تجمعات اخیر به جاهای خاصی ارتباط دارد و از آنجا مدیریت می‌شود و پدیده‌ای که تمام و کمال در کشور ما شکل پیدا کند، نبود.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از سال 57 همواره مورد تهدید توطئه‌های دشمنان به ویژه آمریکا بوده تصریح کرد: آمریکا با هم‌پیمانان خود در چند مقطع سعی کرد برای ایران اسلامی مشکل به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: تلاش آمریکا در دهه اول انقلاب، تحریک جنگ‌های قومی و مذهبی، حمله مستقیم به ایران در واقعه طبس، طراحی کودتای نوژه و سپس تحریک صدام برای حمله به ایران بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ابراز داشت: آمریکا پس از شکست در جنگ سخت 8 ساله، جنگ نرم را در پیش گرفت؛ پس از آن ایجاد حاکمیت دوگانه و شکاف بین مسؤولان را مورد توجه قرار داد؛ به نوعی که سعی داشت بین رهبری و رییس جمهور اختلاف ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد چهارم آمریکا برای مقابله با ایران، استفاده از بنیادهایی مانند سوروس و جین‌شارپ برای ایجاد یک کودتای رنگی بود./831/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات