۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۴۶۰۴۷
مدیر حوزه علمیه لرستان:

احیای موقوفات حوزوی لازمه گسترش حوزه ها و تقویت زیرساخت ها است

مدیر حوزه علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی در راستای رفع مشکلات حوزه گفت: سازمان اوقاف بر اساس رسالتی که بر دوش دارد باید در این راستا ایفای نقش کند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ وقف در جامعه به ویژه هدایت نیت واقف به سمت حوزه های علمیه بیان داشت: در راستای تبیین این مهم می توان در رشد و ارتقای مدارس علمیه نقش آفرین شد.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی و ساخت و ساز در مدارس علمیه افزود: رفع این مشکلات نیازمند توجه خیران و هدایت نیت واقفان است.

مدیر حوزه علمیه لرستان در ادامه با اشاره به وجود موقوفات حوزوی در استان تأکید کرد: این موقوفات باید شناسایی، ساماندهی و احیا شوند تا بتوان در زمینه برطرف سازی مشکلات حوزه اقدامات مؤثری انجام داد.

وی با اشاره به نقش آفرین اصحاب رسانه گفت: رسانه های به عنوان بازوان توانمند در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی باید در راستای دعوت خیران و بصیرت بخشی در زمینه ایجاد وقف های جدید اقدام کند.

حجت الاسلام میناپور در ادامه با بیان اینکه احیای موقوفات حوزوی از وظایف مهم اوقاف و امور خیریه است، خاطرنشان کرد: اوقاف با انجام وظیفه و رسالت خطیر خویش در این حوزه باید اقدامات مؤثری انجام دهد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی که مغفول مانده اند، اظهار داشت: با احیای آنها، باید بر اساس نیت واقف که برای استفاده طلاب و حوزه وقف شده اند، عمل شود و شاهد رشد روز افزون مدارس علمیه شویم.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به نیاز حوزه در راستای توسعه فضای فیزیکی و مکانی اظهار داشت: امید است با همکاری اوقاف استان و ائمه جمعه شهرستان ها بتوان موقوفات مغفول مانده را به حوزه برگرداند./9459//۳۰۳/خ

ارسال نظرات