۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۴۶۰۶۱
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان:

تحصیل یک هزار و ۴۰۰ طلبه در مدارس علمیه لرستان

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به تحصیل یک هزار و ۴۰۰ طلبه در مدارس علمیه لرستان گفت: این تعداد طلبه در مدارس علمیه سطح دو و سه در استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
طلاب خواهر

اکرم مهرابی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تحصیل طلاب خواهر در مدارس علمیه استان بیان داشت: تحصیل در مدارس فرصتی را فراهم ساخته تا بتوان نسلی انقلابی، مؤمن و کارآمد تربیت کرد.

وی با اشاره به تحصیل طلاب در سطح دو و سه حوزوی در مدارس علمیه لرستان افزود: طلاب بسیاری از مدارس با توجه به شرایط و توانایی تبلیغی که دارند در عرصه تبلیغ فعالیت می کنند.

مهرابی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 400 طلبه در مدارس علمیه خواهران لرستان مشغول تحصیل هستند، عنوان داشت: در استان سه مدرسه علمیه خرم آباد، دورود و بروجرد در سطح سه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه طلاب فارغ التحصیل شده در سطح دو برای ادامه تحصیل با توجه به علاقه و استعداد خود در مدارس سطح سه استان ادامه تحصیل می دهند، خاطرنشان کرد: در سطح سه طلاب رشته های تخصصی فقه و اصول، کلام و تفسیر علوم قرآنی را فرا می گیرند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به نحوه پذیرش طلاب یادآور شد: هر ساله بر اساس ظرفیت مدارس طلاب نو ورود پذیرفته می شود و هر سال شاهد رشد پذیرفته شدگان نسبت به سال های گذشته هستیم.

با اشاره به اینکه تعداد متقاضیان ورود به مدارس علمیه لرستان چند برابر ظرفیت پذیرش است، ابراز امیدواری کرد که با تقویت زیرساخت ها و رشد کمی و کیفی مدارس بتوان طلاب بیشتری جذب کرد.

مهرابی در ادامه از اعلام ظرفیت پذیرش مدارس علمیه خواهران سطح سه برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: در مجموع سه مدرسه علمیه زینبیه خرم آباد، محدثه بروجرد و خدیجه کبری(س) در  دورود سه 45 نفر جذب خواهند کرد./9459//۳۰۳/خ

ارسال نظرات