۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۴۶۱۲۴
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

حضور به موقع مردم استکبار را مأیوس کرد

امام جمعه ارومیه با اشاره به اغتشاشات اخیر و ناآرامی های به وجود آمده، گفت: حضور به موقع مردم در محکومیت اغتشاشگران که همیشه پشتیبان نظام اسلامی بودند، بار دیگر استکبار را مأیوس کرد.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه ارومیه با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز گذشته در محکومیت اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: این حضور بار دیگر دشمنان را مأیوس و ناکام گذاشت.

وی با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از ابتدای انقلاب در برهه های مختلف و خطرناک از انقلاب و نظام اسلامی حمایت و پشتیبانی کرده اند، ابراز داشت: البته در جریانات اعتراضات و اغتشاشات نکته ای که باید مورد توجه باشد مطالبات به حق مردم در رابطه با مسائل اقتصادی و معیشتی است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به برخورد صبورانه و همراه با سعه صدر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با معترضان، ادامه داد: مردم ایران اسلامی هیچ گاه رهبر انقلاب را آنچنان که امیر المؤمنین علی(ع) را که با اکراه بر سر خلافت آوردند و به او جفا کردند، تنها نخواهند گذاشت و پشتیبان ولایت فقیه خواهند بود.

وی با تأکید بر توجه مسؤولان نظام به مطالبات به حق مردم و رفع مشکلات جامعه، خاطرنشان کرد: مسؤولان در اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش خود را مضاعف کنند و با حمایت از تولید داخلی و مقابله با قاچاق کالاهای خارجی در تحقق این مهم گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه باید مدیرانی که خیرخواه مردم هستند و به این نظام و انقلاب علاقه دارند بر سر کار آیند، افزود: نباید کسانی بر سر کار آیند که دچار فساد و بی دینی هستند، مسؤولانی که بر سر کار قرار می گیرند باید به منافع مردم و انقلاب پایبند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سه تن از سربازان گمنام امام زمان(عج) در پیرانشهر، گفت: شهادت مقام والایی است و به گفته دوستان این شهدای بزرگوار شهادت آرزوی آنها بود، شهادت این عزیزان را به خانواده محترمشان تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: ۱۷ دی سالروز قانون کشف حجاب از سوی رضا خان بود، بعد از این قانون علما بپا خاستند تا اینکه فاجعه مسجد گوهرشاد به وقوع پیوست، رضا خان از سوی استکبار جهانی مأمور بود تا دیانت مردم ایران را تضعیف کند.

وی با تأکید بر توجه بیشتر به مسأله حجاب در ادارات و دستگاه های دولتی، خاطرنشان کرد: باید یکی از معیارهای امتیاز کارکنان مسأله حجاب و پوشش باشد، بنابراین در کنار سنجش کار و میزان کار کرد باید این امر نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به برخی روشنفکران عمامه به سر در دانشگاه ها که مروج بی حجابی شده اند، ادامه داد: دشمنان به دنبال آن هستند که دین مردم را از آنها بگیرند. امروز برخی تصاویر زنان و همسران خود را بر سنگ قبر آنها حک می کنند، بدانید که خداوند از مردان بی غیرت تنفر دارد و باید این کار کنار گذاشته شود.

وی در پایان با تأکید بر حضور مسؤولان در مراسمات ملی و دینی، تصریح کرد: مردم با مشاهده این مسائل دلسرد می شوند، امروز مناصب و جایگاه ها همه به برکت شهدا است و لازم است مسؤولان تنها به فکر حقوق خود نباشند و دغدغه کارمندان خود را نیز داشته و مشکلات آنها را نیز مورد توجه قرار دهند./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات