۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۴۶۱۷۹
امام جمعه تبریز:

هنر باید در خدمت ارزش های اسلامی باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بر ضرورت اعتلای روزافزون بخش های مختلف هنری تأکید کرد و گفت: هنر باید در خدمت ارزش های اسلامی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، اظهار داشت: شورا به دنبال سیاست‌گذاری کلان فرهنگی در استان است.

وی با بیان این‌که ارائه تصویری معکوس از ارزش های انقلاب در برخی از آثار هنری را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه دفاع مقدس باید اشراف و نظارت بیشتری در تولید آثار هنری صورت گیرد، ضمن این‌که ضرورت اعتلای روزافزون بخش های مختلف هنری باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز در ادامه بر شناخت مرزهای صحیح هنر، بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری برای اعتلای فرهنگ دینی، جلوگیری از ورود هنر به سیاست، توجه به جایگاه حقیقی هنر، رفع مشکات مربوط به اقتصاد هنر، جلوگیری از انحراف جوانان، اجرای جذاب و عمیق کارهای هنری تأکید کرد.

وی با بیان این‌که باید هنر در خدمت ارزش های اسلامی باشد، افزود: از کلیه کسانی که در راستای تأمین امنیت و آرامش در شهرهای مختلف استان تلاش شبانه روزی داشتند، تقدیر می کنیم، تمام شبکه های معاند نظام دیروز چشم امید به آذربایجان و تبریز دوخته بودند.

همچنین مجید حدابخش، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که فرهنگ زیربنای توسعه در دیگر عرصه‌ها است، اظهار داشت: رفتار مسؤولان در عرصه فرهنگ به مراتب اثرگذارتر از گفتار است، چنانکه وقتی مردم، مسؤولی یا امام جمعه شهرشان را در میان خود می بینند، اثرات ماندگار فرهنگی به جا می ماند.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان نیز در سخنانی از برگزاری 87 جلسه شورای فرهنگ عمومی در سراسر استان با 191 دستور جلسه و با بیش از 400 مصوبه خبر داد و گفت: بررسی موضوعات فرهنگی استان، انسجام بخشی به اقدامات فرهنگی و تعیین اولویت های استانی در اولویت کاری شورا قرار دارد./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات