۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۴۶۲۲۰
آیت الله موسوی اصفهانی خبرداد؛

تحصیل ۱۷هزار طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه همدان

مدیر حوزه علمیه همدانی از تحصیل ۱۷هزار طلبه خواهر و برادر در این استان خبرداد و گفت: همه تلاش ما برای داشتن حوزه ای انقلابی و در مسیر نظام مقدس اسلامی است.
آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مدیران، اساتید و طلاب حوزه های علمیه همدان و آذربایجان شرقی امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری‌همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان در این دیدار از تحصیل حدود 17 هزار طلبه در حوزه علمیه این استان خبر داد و گفت: این تعداد هم از میان برادران و هم خواهرانی هستند که در سطوح مختلف تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: با عنایات امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب سطوح یک، دو، سه با جدیت به کار خود ادامه می دهد و ما تنها در مدرسه آخوند همدانی نزدیک به 230 نفر طلبه داریم که در سطح دو و سه مشغول هستند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که در این استان 50 نفر به صورت رسمی در درس خارج همدان شرکت می کنند، یادآور شد: همچنین در شهرستان ملایر نیز نزدیک به 150 نفر در سطح دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند و در بُعد انقلاب هم خوب قدم برداشته و برمی دارند.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم اگر حوزه علمیه بُعد انقلابی قوی نداشته باشد نمی تواند رسالت الهی خود را ایفا کند و جریانات اخیر نیز نشان داد که باید دائما مجهز و مترصد با نشاط انقلابی حرکت کنیم و درس هایی که از ابتدای انقلاب گرفته ایم نیز به طلاب جدید انتقال بدهیم.

مدیر حوزه علمیه همدان در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب همیشه سرلوحه ما است و ذکر این نکته نیز ضروری است که در این استان همسران طلاب نیز با صبر و استقامت در زندگی طلبگی یاوری بزرگ برای سربازان امام زمان(عج) هستند.

در ادامه این دیدار امام جمعه شهرستان سراب استان تبریز به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: شهر ما شهر علامه امینی، مرحوم آیت الله ملکوتی، علامه شربیانی و آیت الله وجدانی فخر است.

وی ادامه داد: در این شهر 70 برادر و 55 طلبه خواهر داریم که همگی بسیجی، ولایت مدار، انقلابی و همیشه در صحنه تربیت می شوند و انتظار داریم امکانات در قم و مراکز استان ها متمرکز نشود و امکاناتی به حوزه های علمیه شهرستان ها نیز برسد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات