۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۴۶۲۳۰
چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا؛

بررسی احکام فقهی توریه در پایان نامه طلبه خواهر

پذیرش فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه در مقطع سطح ۳ جامعه الزهرا(س)، برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه سطح سه با موضوع «توریه و حکم فقهی آن»، برگزاری پنج دوره تخصصی «تربیت مربی قرآن و حدیث» در جامعه‌الزهرا(س)، برگزاری مراسم تشییع استاد اخلاق جامعه‌الزهرا(س)، حضور بیش از صد استاد جامعه‌الزهرا(س) در ششمین دوره آموزشی «طرح معرفت» از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه دفاع از پایان نامه سطح ۳ رشته «فقه و اصول» با موضوع «توریه و حکم فقهی آن» توسط سرکار خانم «فاطمه پاک نیت» برگزار می‌شود.

«مریم نیکوصحبت» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است، همچنین «زهره رجبیان» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز  یکشنبه، ۱۷ دی‌ماه ساعت ۸ صبح در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

برگزاری پنج دوره تخصصی «تربیت مربی قرآن و حدیث» در جامعه‌الزهرا(س)

طیبه‌سادات طباطبایی با اعلام این خبر عنوان کرد: بدون شک حضور فعال و توانمند خواهران طلبه جامعه‌الزهرا(س) در عرصه آموزش‌های قرآنی حدیثی در سطح جامعه نیازمند برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی است.

وی اظهار داشت: اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا(س) جهت توانمندسازی بانوان طلبه، دوره‌های تخصصی تربیت مربی قرآن و حدیث را با همکاری مراکز باسابقه و معتبری چون سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و نیز مرکز تخصصی حدیث حوزه برنامه‌ریزی و اجرا می کند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: با عنایات خاصه حضرت زهرا(س) تاکنون پنج دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، تربیت مربی نهج‌البلاغه در دو سطح یک و دو، تربیت مربی صحیفه سجادیه در دوسطح یک و دو  با حضور ۸۰ نفر از طلاب ایرانی و غیرایرانی جامعه‌الزهرا(س) توسط این اداره برگزار شده است.

طباطبایی افزود: فارغ التحصیلان غیرایرانی شرکت کننده در دوره تربیت مربی قرآن کریم، گزارش‌هایی از  تدریس خود در مراکز و دارالقرآن‌های خارج از کشور ارائه کردند که نشانه نقش تأثیرگذار این آموزش‌ها در فعالیت‌های هدفمند و تخصصی بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(س) در داخل و خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه طلاب ایرانی شرکت‌کننده در این دوره‌ها در مراکز و مدارس قرآنی مشغول به فعالیت هستند، گفت: فراخوان دوره‌های تربیت مربی اداره قرآن و حدیث در ترم آینده به زودی از طریق سایت و دیگر راه‌های ارتباطی به اطلاع بانوان طلبه علاقه مند به شرکت در این دوره‌ها خواهد رسید.

طلاب می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند.

مراسم تشییع استاد اخلاق جامعه‌الزهرا(س) فردا برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «مصطفی خلیلی»، پژوهشگر علوم دینی و استاد برجسته جامعه‌الزهرا(س) امروز، ۱۴ دی ماه دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «مصطفی خلیلی» دارای مدرک دکتری عرفان و صاحب کرسی تدریس دروس تعلیم و تربیت در صحیفه سجادیه، علم‌النفس و انسان‌شناسی و استاد اخلاق در جامعه‌الزهرا(س) بود.

کتاب‌های «اعتکاف؛ آداب و آثار آن»، «انسان‌شناسی عرفانی امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره)»، «تهذیب نفس از دیدگاه سیدبن‌طاووس(شرح محاسبة النفس)» از جمله آثار تألیفی این نویسنده و پژوهشگر دینی است.

ضمن تسلیت به محضر امام زمان(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه)، حوزه های علمیه و مراجع عالیقدر، پیکر مطهر ایشان روز جمعه، ۱۵دی ماه ساعت ۸:۳۰ از مسجد امام محمد باقر(علیه‌السلام) واقع در خیابان اراک، کوچه ۱۵(قم نو)، کوچه شهید موسوی به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و سپس در گلزار شهدا به خاک سپرده می‌شود.

حضور بیش از صد استاد جامعه‌الزهرا(س) در ششمین دوره آموزشی «طرح معرفت»

حجت الاسلام و المسلمین «مهدی رسولی نیا» با اعلام این خبر، عنوان کرد: بیش از صد نفر از اساتید جامعه‌الزهرا(س) در ششمین دوره اندیشه‌های بنیادین اسلامی تحت عنوان «طرح معرفت» شرکت کردند.

مدیر اداره امور اساتید جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: دوره آموزشی طرح معرفت در راستای دانش‌افزایی، ارتقای سطح علمی و آموزش‌های ضمن خدمت اساتید در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رسولی نیا با بیان اینکه ششمین دوره طرح معرفت در حال برگزاری است، گفت: این دوره شامل دوره مقدماتی و تکمیلی است که هر دوره در ۱۲ جلسه برگزار می‌شود.

وی افزود: دوره مقدماتی شامل «معرفت‌شناسی»، «خداشناسی فلسفی» و «انسان، راه و راهنماشناسی» است و در دوره تکمیلی نیز «فلسفه اخلاق»، «درسنامه فلسفه حقوق» و «فلسفه سیاسی اسلام» ارائه می‌شود.

پذیرش فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه در مقطع سطح ۳ جامعه الزهرا(س)

حجت الاسلام «اباذر عمرانی فر» با اعلام این خبر گفت: امکان پذیرش دارندگان مدرک کارشناسی برخی رشتههای دانشگاهی در مقطع سطح ۳  جامعه الزهرا(س) به وجود آمده است.

مدیر پذیرش جامعه‌الزهرا (س) تصریح کرد: فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی در صورت دارابودن شرایط می توانند در آزمون ورودی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ جامعه الزهرا (س) شرکت کنند و پس از قبولی نهایی در رشته مورد نظر مشغول به تحصیل شوند.

وی گفت: فارغ التحصیلی در یکی از رشته های کارشناسی همسو، دانشجویان سال آخر دانشگاه در رشته های همسو، در صورتی که تا پایان مرداد ۱۳۹۷ فارغ التحصیل شوند، اخذ معدل کل حداقل ۱۵ در مقطع کارشناسی، همسو بودن رشته کارشناسی دانشگاهی با رشته و گرایش انتخابی در حوزه علمیه و گذراندن موفق دروس پیش‌نیاز از شرایط پذیرش دارندگان مدرک کارشناسی در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) جامعه الزهرا(س) است.

حجت الاسلام عمرانی فر با اشاره به این که همه فارغ التحصیلان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات (دانشگاه های دولتی،آزاد، و...)  با هر نوع مدرک کارشناسی ( روزانه،شبانه و...) می توانند در این آزمون شرکت کنند. افزود: داوطلبانی که داری مدرک کارشناسی یا مدارک بالاتر غیر همسو(غیر همخوان) می باشند باید در آزمون مقطع سطح دو شرکت کنند که پس از قبولی نهایی و بر اساس ضوابط آموزشی این مرکز، نسبت به معادل سازی دروس گذرانده شده و تطبیق واحدهای آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین حافظان کل قرآن کریم در صورتی که در آزمون حفظ سازمان سنجش شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده اند در اولویت پذیرش قراردارند.

مدیر پذیرش جامعه الزهرا(س) در پایان تاکید کرد: علاقه مندان می توانند برای اطلاع از جدیدترین اخبار و اطلاعات و آگاهی از شرایط و ثبت نام در آزمون ورودی به سامانه پذیرش به آدرس http://paziresh.jz.ac.ir  مراجعه نمایند.

 لیست رشته های همسو( همخوان)

ادیان و مذاهب، الهیات ومعارف اسلامی،الهیات ومعارف اسلامی شاخه ادیان وعرفان

الهیات ومعارف اسلامی شاخه تاریخ تمدن وملل اسلامی، الهیات ومعارف اسلامی شاخه علوم قرآن وحدیث، الهیات ومعارف اسلامی شاخه فقه ومبانی حقوق اسلامی

الهیات ومعارف اسلامی شاخه فلسفه وکلام اسلامی، آموزش الهیات، آموزش زبان عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ حج زیارت،تربیت معلم قرآن، تفسیر قرآن مجید

دبیری الهیات و معارف اسلامی،دبیری فلسفه، زبان وادبیات عربی، شیعه شناسی، علوم اسلامی رشته اقتصاد،علوم اسلامی و تاریخ اسلام، علوم حدیث، علوم قرآن مجید، علوم قضایی،علوم حدیث و قرآن، علوم و معارف قرآن، فقه اسلامی، فقه و اصول، فقه وحقوق، فقه و معارف اسلامی، فلسفه، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، کلام اسلامی، معارف اسلامی، معارف اسلامی گرایش تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و جغرافیایی فرهنگی، معارف اسلامی و روانشناسی، معارف اسلامی و زبان و ادبیات عرب، معارف اسلامی و علوم اجتماعی، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم سیاسی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت، معارف اسلامی و مطالعات زنان، معارف اسلامی واقتصاد، معارف اسلامی وحقوق، معارف اسلامی وعلوم سیاسی./968/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات