۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۵۴۶۲۵۲

چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب افتتاح شد

مراسم افتتاحیه چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب در هشتمین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم با عنوان فجر ۹۶ در یازده رشته ورزشی برگزار شد.
 المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب فرمودند «طلبه ها را باید وادار به ورزش کرد تا به این ترتیب آنان بتوانند از نشاط وجدانی خود در محیط های ورزشی استفاده کنند».

بر پایه این گزارش، افتتاحیه چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب در هشتمین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم با عنوان فجر 96 در یازده رشته ورزشی، شب گذشته در سالن ورزشی شهید رضاییان برگزار شد.

در این دوره المپیاد ورزشی صدها نفر از طلاب حوزه علمیه قم در رشته های فوتسال، شنا، والیبال، دارت، طناب کشی، دومیدانی، کوهنوردی، تکواندو، جودو، ووشو، تیراندازی و پینگ پنگ  با هم به رقابت می پردازند.

گفتنی است، در پایان این دوره از المپیاد ورزشی به نفرات و تیم های برتر در رشته های انفرادی و تیمی جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

قابل ذکر است، این المپیاد در جهت تقویت روحیه «تحصیل، تهذیب و ورزش» در طلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام گواهی در این مراسم بر لزوم وارد شدن هر چه بیشتر طلاب به عرصه های فرهنگی ورزشی تأکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون تا کنون در عرصه ورزش، جهاد، علم، تهذیب و تحصیل توفیقات فراوانی داشته اند و ضروری است هر چه بیشتر نسبت به این مسأله اهتمام ورزند، چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «طلبه ها را باید وادار به ورزش کرد تا به این ترتیب آنان بتوانند از نشاط وجدانی خود در محیط های ورزشی استفاده کنند».

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در عرصه دفاع از حرم حضرت زینب(س) نیز خوش درخشیدند، عنوان کرد: با توجه به اینکه حوزه های علمیه پرچمدار اصلی انقلاب اسلامی هستند، امروزه نیز وظیفه سنگین دفاع از انقلاب بر دوش آنها است.

وی با بیان اینکه حوزه و روحانیت سهم بزرگی در دفاع مقدس دارد، ابراز داشت: حوزه علمیه بیش از 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین در عرصه های آزادگی، جانبازی و غیره نیز بیشترین تعداد از آن روحانیون و طلاب است./841/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات