۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۴۶۲۵۶
آیت الله علوی گرگانی:

دولت با حذف خرج های بیهوده به مطالبات رسیدگی کند/ پیگیری مشکلات مردم در حد حرف نباشد

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی گفت: چه ضرورتی دارد در کشوری که جوانان بیکار هستند و مشکلات معیشتی وجود دارد دنبال حاشیه ها، هزینه ها و خرج های آنچنانی باشیم.
دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم شنبه شب در اجتماع باشکوه طلاب مطالبه گر حوزه علمیه قم که به منظور مطالبه از دولت برای حل مشکلات مردم به ویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی برگزار شد، از طلاب انقلابی برای دلسوزی نسبت به کشور و ملت  هم صدایی با مردم قدردانی کرد.

وی افزود: کارها باید بر اساس رضایت الهی باشد و تنها خدا را در کارها در نظر داشته باشیم، بعد از استعانت از خدا و اهل بیت طاهرین(ع) باید زیر سایه ولایت فقیه حرکت کنیم، اگر زیر سایه ولایت فقیه حرکت کنیم یقینا پیروز و موفق خواهیم شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که رمز پیروزی انقلاب اسلامی تبعیت مردم از امام راحل به عنوان ولی فقیه بود، اظهار داشت: اگر ولایت فقیه نبود و مردم تبعیت نمی کردند انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) می فرماید در حوادثی که پیش می آید مردم باید به راویان حدیث ما مراجعه کنند، حوادث همیشه هست و ما باید هوشیار باشیم که در هرحادثه ای چگونه باید برخورد کنیم، اگر ملتی رهبر و پیشوا داشته باشد و از او تبعیت کند به پیروزی می رسد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که چنگ زدن به حبل الهی و ولایت موفقیت جامعه را تضمین می کند، ابراز داشت: اسلام دین جهانی است و قصد دارد که همه مردم جهان را هدایت کند، اگر همه تحت فرمان رهبری باشیم و دنبال ولایت فقیه برویم صددرد پیروزی حاصل خواهد شد و کارها اصلاح می شود.

وی عنوان کرد: اگر در کشور گاهی مسائلی پیش می آید به این دلیل است که گوشه ای از کار عیب دارد و از آن خطی که باید پیگیری شود فاصله ایجاد شده است، همیشه باید در خط ولایت فقیه و رهبری حرکت کرده و کارها را به اذن ایشان انجام دهیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه ما بدهکار انقلاب هستیم چون کسانی که خون، مال و جان دادند صاحبان اصلی انقلاب هستند، قرآن می فرماید خداوند متعال تغییری در قوم و ملتی انجام نمی دهد مگر این که بر اساس کار و خواسته افراد باشد، مسؤولیت بر گردن مسؤولان و ملت است؛ اگر نعمت خداوند را شاکر باشیم خدا هیچ مضایقه ای ندارد و اگر مشکلی به وجود می آید از خودمان است.

وی اضافه کرد: باید با حرکت های اصولی و منظم کارهای کشور را پیش برد، باید مراقب بود که جوانان فریب توطئه های دشمن را نخورند که سوء استفاده کنند، دشمن هیچگاه خیر خواه و دلسوز ملت نبوده و نیست چرا که تنها منافع خود را می بیند،  از این رو باید هوشیار باشیم و نظر رهبری و مراجع را در نظر بگیریم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که باید به وجود رهبری عالم، فداکار، مدیر، شجاع و مدبر در کشور افتخار کنیم، گفت: رهبر انقلاب عملا این صفات عالی را اثبات کردند و تا کنون انقلاب را از توطئه های دشمن نجات دادند که امیدواریم که وجود ایشان زیر سایه امام زمان(عج) از بلایا محفوظ باشد.

وی افزود: رییس جمهور و مسؤولان باید به مطالبات مردم رسیدگی کرده و برای معیشت و اشتغال جامعه چاره اندیشی کنند، این رسیدگی نباید تنها در سخن باشد بلکه در مرحله عمل باشد مشاهده شود و عملا مشکلات را حل کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: در کشور خرج های بیهوده و اسراف ها می شود، چه ضرورتی دارد در کشوری که جوانان بیکار هستند و مشکلات معیشتی وجود دارد  دنبال حاشیه ها، هزینه ها و خرج های آنچنانی باشیم، مسؤولان باید مراقب هزینه باشند و با کم کردن حواشی به متن کار بپردازند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات