۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۴۶۳۲۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

روحانیت همواره مدافع حقوق ملت ایران اسلامی بوده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه مردم را در صحنه های مختلف انقلاب تنها نگذاشته است، گفت: در همین حوادث روزهای اخیر نیز روحانیت از مطالبات به حق مردم دفاع کرده است.
ناصر شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در کارگاه آموزشی روحانیان مستقر استان با مهم ارزیابی کردن رسالت مبلغان در نشر و گسترش آموزه های دینید در جامعه گفت: مبلغان باید با شناخت و بصیرت کامل نسبت به نشر احکام دینی در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان این که تبلیغ دین در جامعه امروز بسیار سخت تر از گذشته است، افزود: پیشرفت علم و تکنولوژی در عین حال که ظرفیت خوبی برای انتقال اطلاعات است، اما متأسفانه اثرات مخرب دیگری نیز در جامعه دینی بر جای گذاشته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یک مبلغ باید افزون بر شناخت مناسب از دین در انتقال آن به جامعه نیز کوشا باشد، خاطرنشان کرد: یک مبلغ قبل از هر کار تبلیغی خود ابتدا باید به یک شناخت عمیق از احکام و ارزش های دینی دست پیدا کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که در گذشته این رسالت مهم بر عهده عالمان بزرگ قرار داشته است، تصریح کرد: هنوز هم بسیاری از عالمان و مراجع دینی با وجود جایگاه رفیعی دارند سفرهای تبلیغی را هیچ گاه فراموش نکرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که تبلیغ یکی از مهم ترین و نخستین وظیفه پیامبر گرامی اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام عمل به رسالت الهی را با تبلیغ دین خدا آغاز کردند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با تبلیغ توانست دین را جهان مدار کند، تصریح کرد: اگر امروز دین و آموزه های الهی این گونه در جهان نقش آفرینی می کند به دلیل نقش آفرینی علما و روحانیان در تبلیغ مؤثر دین در جامعه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تعلیم، تهذیب و تبلیغ را از جمله مهم ترین و مؤثرترین وظایف روحانیت در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت پس از آموختن صحیح دین وظیفه دارد آموخته های دینی خود را به جامعه انتقال دهد.

وی با بیان این که امروز مبلغان دینی باید از همه ظرفیت های موجود برای تبلیغ دین استفاده کنند، تصریح کرد: در گذشته تنها ابزار تبلیغی روحانیت منبر و خطابه بود، اما امروز در کنار این ظرفیت و پتاسیل بالای تبلیغی، ابزارهای جدیدی نیز وجود دارد که می تواند کمک مناسبی برای یک مبلغ دین باشد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امروز به وضوح می بینیم که دشمنان دین و انقلاب چگونه بر علیه ارزش های دینی ما می تازند، خاطرنشان کرد: در این شرایط روحانیت به عنوان هادیان جامعه اسلامی باید مسیر صحیح را به مردم نشان دهد تا جامعه دچار انحراف نشود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که با بیان این که انقلاب اسلامی ایران از سوی معاندان و دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی مورد شدید ترین هجمه ها قرار گرفته است، بیان داشت: روحانیت باید با روشنگری و آگاهی دادن به جامعه توطئه های دشمنان را خنثی کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به در پیش بودن قیام نوزدهم دی مردم قم اشاره کرد و با بیان این که آن قیام تاریخی، نخستین جرقه حرکت های انقلابی مردم علیه رژیم منحوس پهلوی بود، تصریح کرد: روحانیت با پرچم داری آن حرکت بسترهای لازم را برای پیروزی قیام اصلی در سال 57 فراهم کرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت همواره در کنار مردم بوده است، خاطرنشان کرد: عده ای در طول تاریخ تلاش کردند روحانیت را جدای از مردم معرفی کنند، این در حالی است که روحانیت در همه عرصه ها و صحنه ها مدافع حقوق به حق مردم بوده و در کنار آنها تا دست یابی به حق و حقیقت ایستاده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه مردم را در صحنه های مختلف انقلاب تنها نگذاشته است، تصریح کرد: در همین حوادث روزهای اخیر نیز روحانیت از مطالبات به حق مردم دفاع کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دست های پشت پرده سرویس های خارجی در حوادث اخیر کاملاً مشخص بوده است، افزود: دشمن پس از شکست های متعدد در برابر ملت ایران این بار به بهانه مسائل اقتصادی سعی در انتقام گیری از ملت داشت که با هوشیاری و بصیرت این مردم خنثی شد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات