۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۴۶۳۳۵
آیت الله جوادی آملی:

هدف اصلی فتنه گران اساس دین و اسلام است نه مشکلات اقتصادی/ مراقب سوء استفاده دشمن در بستر فضای مجازی باشیم

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: کسی که به نام خداوند متعال و پرچم کشور اهانت می‌کند مشکل دینی دارد، اگر او را از نیازهای مالی در امان نگه داریم باز هم به دین اهانت می‌کند.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی عصر امروز در تجمع اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از طلاب برای پیگیری اصلاح اقتصادی و اجرای اقتصاد  اظهار داشت: دشمنان همیشه در حال نقشه‌کشی برای تضعیف دستاوردهای دینی ما هستند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

وی در ادامه افزود: قرآن کریم نیز به همین جهت در آیات مختلف بر لزوم هوشیاری پیامبر گرامی اسلام(ص)، یاران و پیروان ایشان تاکید کرده است چراکه جامعه اسلامی بدون توجه به نقشه‌های دشمن درگیر مشکل و تهدیدات زیادی می شود و نمی تواند راه برون رفتی پیدا کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حکومت اسلامی بدون مردم، نمی‌تواند به سمت اهداف موردنظر خود حرکت کند، عنوان کرد: این مسأله بسیار حائز اهمیت است که کسی که به نام خداوند متعال و پرچم کشور اهانت می‌کند مشکل دینی دارد، اگر او را از نیازهای مالی در امان نگه داریم باز هم به دین اهانت می‌کند و کسی نمی‌تواند این مشکل او را رفع کند.

وی با تأکید بر این که همه افرادی که در تجمعات اخیر حضور یافتند درگیر مشکل مالی نبودند، یادآور شد: البته استمرار غفلت نیز سبب تباهی می‌شود، از این رو باید جبهه مقابل را از نزدیک بررسی و برنامه‌های خود را بر اساس آموزه‌های دینی دنبال کنیم تا بتوانیم مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد که دشمنان هرگز از کشتارهای گسترده خسته نمی‌شوند و به همین جهت است که ما تأکید می کنیم آمریکایی ها ملتی بدون ریشه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز رسانه و فضای مجازی به‌عنوان مکانی برای نقل‌وانتقال اندیشه باید موردتوجه قرار گیرد، چراکه این فضا اکنون در اختیار دیگران است در حالی که ما به یک فضای مناسب برای استفاده‌های درست خود نیاز داریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم انقلابی ماندن حوزه عنوان داشت: حوزه زمانی می‌تواند انقلابی باشد که از نهج‌البلاغه به‌عنوان یک درس اصلی در امور مختلف استفاده کند، چراکه این کتاب می‌تواند ماهیت نقشه‌های استکباری را به ما نشان دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: دشمن در ظاهر به دنبال نفت و اقتصاد کشور است، ولی آنها در مرحله نخست دین کشور را هدف می‌گیرند و بعد از تخریب دین و پیروزی در این عرصه به دیگر عرصه‌های کشور از جمله اقتصادی می پردازند.

حضرت آیت الله جوادی ‌آملی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که دشمن می‌تواند با بستر فضای مجازی، جامعه را مورد تاثیر خود قرار دهد به همین باید کارهای خود را فقط به محافل کوچک محدود نکنیم./۱۳۳۰/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات