۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۴۶۳۶۴
معاون آموزش مدرسه علمیه برادران ازنا خبرداد؛

برگزاری طرح حفظ قرآن در مدرسه علمیه امام صادق ازنا

معاون آموزش مدرسه علمیه برادران ازنا از برگزاری طرح حفظ قرآن در این مدرسه خبرداد و گفت: طرح حفظ قرآن ویژه طلاب سطح یک تا سه برگزار می شود.
قرآن کریم قرآن مجید

حجت الاسلام عادل مهدوی کیا، معاون آموزش مدرسه علمیه برادران ازنا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: طرح حفظ قرآن کریم در این مدرسه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه طرح حفظ قرآن ویژه طلاب پایه یک تا سه برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این طرح های قرآنی انس بیشتر با قرآن و تبیین و ترویج معارف دینی است، تبیین این مهم در تقویت فرهنگ دینی و مقابله با فرهنگ غربی مؤثر است.

معاون آموزش مدرسه علمیه برادران ازنا با بیان اینکه برنامه های قرآنی در طول سال و به صورت مستمر برای طلاب برگزار می شود، عنوان داشت: انس با قرآن لازمه تهذیب نفس و خودسازی طلاب است.

وی در ادامه قرآن را کتابی انسان ساز عنوان کرد و اظهار داشت: تکیه بر تعالیم و معارف این کتاب آسمانی لازمه موفقیت طلاب در مسیر طلبگی و در عرصه تبلیغ است، با بهره مندی از آیات قرآن و معارف دینی می توان در تهذیب نفس و تحکیم بخشی به باورهای دینی جوانان نقش آفرین شد.

حجت الاسلام مهدوی کیا با اشاره به اینکه خروجی حوزه تبلیغ است، خاطرنشان کرد: در عرصه تبلیغ نیز طلبه مبلغ باید با تکیه بر آیات و روایات و داستان های قرآنی فعالیت تبلیغی خود را انجام دهد که بر مخاطب اثرگذار باشد.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی در جامعه گفت: با تربیت دینی نسل جوان و نوجوان و فراهم ساختن زمینه لازم برای انس بیشتر با قرآن باید جلوی رواج آسیب های اجتماعی گرفته شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه برادران ازنا به نقش حوزه در هدایت دینی جامعه اشاره و عنوان کرد: حوزه به عنوان مروج دین با بصیرت بخشی و روشنگری بین نسل نو باید سد راه نفوذ فرهنگی دشمنان باشد.

حجت الاسلام مهدوی کیا یادآور شد: با استفاده از ظرفیت های تبلیغی طلاب و مبلغان و ارتقای فرهنگ دینی جامعه می توان در رشد و تعالی فرهنگ جامعه و روشنگری بین نسل جوان ایفای نقش کرد./9459//۳۰۳/خ

ارسال نظرات