۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۴۶۳۶۵
امام جمعه ایلام:

نماز سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: نماز محک عبودیت است و نردبان صعود به مقامات عالیه و هرکسی خواهان رسیدن به نوک قله بندگی است باید در اقامه نماز بسیار کوشا باشد.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در دیدار اعضای ستاد اقامه نماز و اصحاب رسانه در استان ایلام اظهار داشت: اصولا نماز در دو بُعد زندگی فردی و اجتماعی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: نماز محک عبودیت است و نردبان صعود با مقامات عالیه و هرکسی خواهان رسیدن به نوک قله بندگی است باید در اقامه نماز بسیار کوشا باشد.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: اگر فرد نماز را با با آداب مخصوص خود که پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه اطهار بیان فرموده اند به جا آورد قطعا به مقاماتی خواهد رسید که با هیچ عمل دیگری نمی تواند بدان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: نماز همواره مورد تاکید انبیا، اوصیا و اولیا بوده و قبولی سایر اعمال فرد در گرو مقبولیت نماز است.

وی ادامه داد: بُعد دیگر نماز در زندگی انسان اثرات آن در زندگی اجتماعی است و جامعه ای سالم خواهد بود که نماز و اقامه آن در اولویت باشد.

نماینده ولی فقیه در ایلام با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب فرهنگ نماز در کشور به اوج خود رسید، گفت: اگر بخواهیم در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم باید فرهنگ آسمانی نماز را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم.

این مدرس حوزه تاکید کرد: نماز در سالم سازی جامعه بسیار نقش مهم و حیاتی دارد و این فریضه الهی سدی محکم در برابر تمامی هجمه ها خواهد بود.

امام جمعه ایلام عنوان داشت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای بسیار مهم در ترویج و نهادینه کردن این فریضه الهی است که باید با برنامه های متنوع آموزشی و فرهنگی در بین نسل جوان و نوجوان نماز را ترویج دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند از این رو اگر بخواهیم فرهنگ نماز با سرعت در جامعه فراگیر شود این رسانه ها هستند که به عنوان بازوی توانا باید وارد میدان تبلیغ و ترویج این فرهنگ آسمانی شوند./۸۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات