۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۴۶۳۹۲
آیت الله سیفی مازندرانی:

نجات کشور در گرو تبعیت از ولایت فقیه است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: امروز و فضلای حوزه مکلف هستند که همه را متوجه کنند که نجات کشور در گرو تبعیت از اصل ولایت فقیه است، مجرد این که در کتاب نوشته باشیم؛ اما در مقام عمل به آن معتقد نباشیم کفایت نمی کند.
 آیت الله سیفی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله  علی اکبر سیفی مازندارنی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، امروز در درس خارج خود و در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به قیام مردم قم در 19 دی اظهار داشت: این روز، یکی از مهم ترین مناسبت های کشور به خصوص برای مردم قم است.

وی افزود: 19 دی یک حادثه عادی نبود که بخواهیم به آسانی از آن عبور کنیم، 19 دی انفجار حرکت طلاب و فضلای جوان و مردم انقلابی بود که در حقیقت پیروزی انقلاب اسلامی از این روز رقم خورد.

آیت‌الله سیفی مازندرانی به حرکت خودجوش طلاب و فضلای انقلاب در روز 19 دی 56 اشاره کرد و ادامه داد: حرکت های انقلابی طلاب و مردم قم از روزهای نخست آغاز شده بود و آن ها برای مخالفت از رژیم شاهنشاهی روزهای متمادی را در بیوت مراجع تقلید و علما تجمع کردند و در خیابان ها شعارهای فراوانی علیه رژیم دادند؛ اما حرکت اصلی در روز 19 دی اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات و تجمعات مختلف طلاب و فضلای انقلاب قم، 19 دی در یک حرکت خودجوش در مقابل دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی گردهم آمدند و در این روز این مرجع تقلید سخنان بسیار آتشین سردادند و علیه رژیم سخن گفتند به گونه ای که پس از این سخنرانی مقابله با تجمعات از سوی دولت وقت اعلام شد و مردم را به خاک و خون کشیدند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: طلاب و مردم قم در روز 19 دی با هدیه کردن خون خود سبب شدند تا در سایر شهرها حرکت های انقلابی آغاز شود و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد؛ امروز نیز طلاب و فضلای حوزه همچون اوائل انقلاب وظیفه دارند در حمایت از نظام و انقلاب اسلامی به میدان بیایند و نگذارند که دشمنان داخلی و خارجی بار دیگر این نظام را زیر سؤال ببرند.

وی افزود: حمایت از رهبر معظم انقلاب و جایگاه ولایت فقیه، امری ضروری برای طلاب است، متاسفانه برخی مسؤولان جایگاه ولایت فقیه را به خوبی درک نمی کنند و همین بی توجهی سبب شده تا در مقام عمل دچار مشکل شوند و کشور در وضعیت مناسبی از نظر اقتصادی و معیشتی قرار گیرد و مردم نگران شوند.

آیت الله سیفی مازندرانی گفت: باید پاسخ مستحکمی به فتنه گران داخلی و بدخواهان خارجی داده شود به خصوص برخی از افراد که در حوزه علمیه به اسم رساله و در میان سیاسیون به گونه ای مختلف ولایت فقیه را منکر هستند و منزلت این جایگاه را نمی دانند و سکوت اختیار می کنند داده شود، این طلاب و فضلای جوان قم هستند که این جرقه را باید در سراسر کشور ایجاد کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت‌: امروز و فضلای حوزه مکلف هستند که همه را متوجه کنند که نجات کشور در گرو تبعیت از اصل ولایت فقیه است، مجرد این که در کتاب نوشته باشیم؛ اما در مقام عمل به آن معتقد نباشیم کفایت نمی کند، زیرا سخن گفتن بدون عمل، هیچ فایده ای ندارد.

وی ادامه داد: مگر رهبر معظم انقلاب ‌بارها نسبت به واردات بی رویه هشدار نداده بودند، مگر مصرف کالاهای خارجی را تحریم نکردند، در مسائل اختلاس دستور داد که با اختلاسگران به شدت برخورد شود؛ ولی شما مسکوت گذاشتید، در مساله برجام رهبری 9 شرط گذاشت، اگر شما آن را عمل می کردید الان به این موقعیت نمی رسیدیم. اگر به این تدبیرها عمل می کردید و به آن نرمش قهرمانانه عمل می کردید. رهبری از همان اول خوش بین نبودند اما شما به آن عمل نکردید، شما به جای نرمش قهرمانه، نرمش منفعلانه داشتید./917/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات