۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۴۷۴۹۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مقابله با تخریب‌های دشمنان علیه روحانیت درگرو روشنگری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مقابله با هجمه‌ها و تخریب‌های دشمنان علیه روحانیت درگرو بصیرت‌افزایی و روشنگری در بین اقشار مختلف جامعه است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مبلغ، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در روایتی می‌فرمایند: در آخرالزمان که مکافات و بلاها از آسمان نازل می‌شود اهل مسجد در عافیت و امان خواهند بود که این حدیث نشان‌دهنده اهمیت حضور در مسجد و برنامه‌های فرهنگی است.

وی افزود: هجمه‌های دشمنان به کشور و به‌ویژه روحانیان افزایش یافته که لازمه خنثی کردن این توطئه‌ها بصیرت افزایی و تلاش در راستای افزایش برنامه‌های فرهنگی است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: مناسبت‌های پیش رو ازجمله دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی از سوی روحانیان است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا نشان دهند انقلاب اسلامی که به دورترین نقاط کشور هم خدمات‌رسانی کرده است، اقدام مهمی برای کشور انجام نداده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی اضافه کرد: حضور روحانیان مستقر در روستاها فرصت مغتنمی است که نوجوانان و جوانان سؤالات و نیازهای دینی و معنوی خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت کنند.

وی با بیان این‌که تبلیغ وظیفه‌ای الهی است، اظهار کرد: هدف اصلی پیامبر اکرم (ص)، تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منکر بود و امام صادق (ع) نیز در جایی تأکید می‌کنند که با رفتار و عمل می‌توان مردم را به راه راست هدایت کرد.

حجت‌الاسلام خادمی نشانه‌های تقوا را پرهیز از هوای نفس خود، پرهیز از تبلیغ به خاطر خود، پرهیز از تبلیغ به خاطر دیگران، پرهیز از کتمان حق، صداقت و راست‌گویی برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه افزود: مناسبت‌هایی مثل میلاد ائمه اطهار (ع) فرصت مناسبی برای والدین است که در این جشن‌ها و مناسبت‌ها از فرزندان نمازگزار و فعال خود در مسجد قدردانی کنند و این‌گونه زمینه حضور هر چه بیشتر نوجوانان در مسجد و نماز جماعت را فراهم آورند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات