۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۴۷۵۵۰
امام جمعه ارومیه:

تداوم مسیر و آرمان شهدا وظیفه امروز ما است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه شهدا با بذل جان خود به جایگاهی رفیع و معنوی دست یافتند، گفت: تداوم مسیر و آرمان شهدا وظیفه امروز ما است.
حجت الاسلام قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امشب در مراسم نکوداشت ۲۶ شهید روحانی عملیات کربلای ۵ با اشاره به مقام والای شهید در ادبیات دینی،‌ اظهار داشت: شهدا به جایگاهی رفیع دست یافتند.

وی با اشاره به ویژگی های متقیان در لسان امیرمؤمنان علی(ع)، ابراز داشت: در کلام امام علی(ع) داریم که متقین بدن هایی نحیف دارند و دیگران از آزار آنها در امان هستند و نفوسشان با عفت است.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر توجه به ویژگی های متقیان، ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) در این خطبه دارد که متقین را دنیا خواست و آنان آن را نخواستند، به اسارتشان کشید و آنان با پرداخت جانشان خود را آزاد کردند.

وی با اشاره به خاطراتی از همرزم و هم حجره شهید خود، ابراز داشت: ویژگی هایی که در متقین بیان شده است را در شهدا می توان یافت و به وضوح می توان در منش آنها مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه شهدا با بذل جان خود به جایگاهی رفیع و معنوی دست یافتند، ابراز داشت: شهدا هم در دنیا و هم در آخرت به مقامی رفیع و جایگاهی والا رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، وظیفه امروز ما تداوم مسیر شهدا و حرکت در راستای آرمان و اهداف شهدای روحانی است تا به کمال آرمان و اهداف آنها دست یابیم.

گفتنی در پایان این مراسم که با حضور روحانیان و علمای شهر و برخی از هم رزمان شهدا برگزار شده بود، دبیرخانه شهدای روحانی و یاد بود ۲۶ شهید روحانی کربلا ۵ رونمایی شد./۸۵۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات