۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۴۸۵۶۹
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

شایسته سالاری در همه سطوح مدیریتی کشور مورد توجه قرار گیرد

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی افراد که در سایه لابی های سیاسی روی کار می آیند جای افراد متعهد و متخصص دیگر برای خدمت به جامعه و مردم را اشغال می کنند، گفت: باید مسأله شایسته سالاری در همه سطوح مدیریتی کشور مورد توجه قرار گیرد تا افراد لایق مدیریت امور را در کشور عهده دار باشند.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار فرماندار جدید این شهرستان با اشاره به این که مدیریت در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: مدیریت در دین مبین اسلام فرصت و ظرفیتی برای خدمت به جامعه و خلق خدا است.

وی شایسته سالاری را یکی از مهم ترین شاخصه ها و ویژگی های مدیریت در نظام اسلامی دانست و افزود: یک مدیر در جامعه اسلامی باید متعهد به انقلاب و مردم باشد و این مسأله رمز موفقیت مسؤولان در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که یک مسؤول در نظام اسلامی باید از جناح بازی و سیاسی کاری در امور به شدت پرهیز کند، خاطرنشان کرد: محور همه امور مدیران در کشور باید خدمت صادقانه و به دور از هر گونه حاشیه ای به مردم باشد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با خون های پاک بسیاری از فرزندان این کشور استقرار پیدا کرده است، افزود: مسؤولیت مدیران کشور در حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های شهدا بسیار سنگین است.

امام جمعه فریدونکنار با تأکید براین که مدیر در جامعه اسلامی نباید دغدغه ای جز خدمت گزاری به مردم داشته باشد، خاطرنشان کرد: فرصت ها کوتاه است و به سرعت از دست خواهد رفت، به همین دلیل نباید نسبت به فرصت های ارزشمند بی تفاوت بود.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که مدیران در مسیر خدمت به مردم باید خستگی ناپذیر باشند، تصریح کرد: همه مدیران باید بدانند که اگر امروز فرصت خدمت گزاری در اختیار آنها قرار داده شده نباید این فرصت ها را با برخی حاشیه سازی ها و مسائل بی اهمیت ضایع کرده و به هدر دهند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدیریت در ایران اسلامی بدون نگاه و فکر انقلابی و جهادی از کارایی و توانمندی لازم برخوردار نخواهد بود، گفت: مدیری می تواند به رسالت واقعی خود به خوبی عمل کند که هم انقلابی و هم جهادی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه و مدیریت انقلابی و جهادی رمز پیروزی های ملت ایران در چهار دهه اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس در یک شرایط نابرابر پیروز شدیم به دلیل مدیریت جهادی و تفکر انقلابی بود.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که مسؤولیت ها در نظام اسلامی باید بر مبنای تعهد و تخصص باشد، تصریح کرد: اگر فردی فکر می کند توانایی و تخصص لازم را برای مدیریت ندارد در صورت پذیرفتن به آن جایگاه خیانت کرده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی افراد که در سایه لابی های سیاسی روی کار می آیند جای افراد متعهد و متخصص دیگر برای خدمت به جامعه و مردم را اشغال می کنند، خاطرنشان کرد: باید مسأله شایسته سالاری در همه سطوح مدیریتی کشور مورد توجه قرار گیرد تا افراد لایق مدیریت امور را در کشور عهده دار باشند.

حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز مردم خواسته های به حق و روشنی از دولت و مسؤولان کشور دارند، گفت: باید تلاش شود طی یک سازوکار مشخصی به این گونه دغدغه ها پایان داده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسائل اقتصادی و معیشتی مهم ترین مطالبه به حق مردم از مسؤولان کشور است، افزود: به طور حتم حق با مردم است و مدیران و برنامه ریزان کشور نباید بگذارند شرایط این گونه بحرانی شود و به کف خیابان کشیده شود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و معاندان انقلاب برای ضربه زدن به این نظام دینی لحظه شماری می کنند، خاطرنشان کرد: رفتار اخیر آمریکایی ها در خصوص حوادث داخل کشور نشان داد که آنها از همه ظرفیت ها برای براندازی نظام استفاده می کنند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که بدخواهان انقلاب در انتظار چنین فرصت هایی هستند تا از نظام انتقام بگیرند، تصریح کرد: مسؤولان باید توجه جدی به دغدغه های معیشتی مردم این گونه فرصت ها را از دشمنان انقلاب بگیرند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات