۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۴۸۶۵۱
معاون پژوهش مرکز زبان و معارف اسلامی المهدی:

سالانه بیش از هزار طلبه خارجی زبان فارسی را فرا می‌گیرند

محمد ناطق از آموزش زبان فارسی به بیش از هزار طلبه خارجی در هر سال از سوی مرکز زبان و معارف اسلامی المهدی جامعه المصطفی خبرداد.
 آموزش زبان‌های خارجی در شهر نجف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد ناطق در حاشیه آیین رونمایی از آثار پژوهشی مرکز زبان و معارف اسلامی المهدی که بعد از ظهر امروز برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت های این مرکز عنوان کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در سال های اخیر به دستور آیت الله اعرافی صورت گرفته است، موضوع مستند سازی آموزش زبان است.

وی افزود: در این طرح، با دعوت از کسانی که سابقه طولانی در تدریس و آموزش زبان فارسی داشته اند تلاش شده است که تاریخ آموزش زبان فارسی در جامعة المصطفی تدوین شود که این تاریخ تا سال 88 مدون شده و قرار است این کار ادامه پیدا کند که اولین جلد تاریخ نگاری آموزشی که حاصل این تلاش ها است، امروز رونمایی شد.

معاون پژوهش مرکز زبان و معارف اسلامی المهدی تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت های در حال اجرا، توصیف نگاری متون آموزش زبان فارسی است که این متون آموزشی و کمک آموزشی جمع آوری و به منابع الکترونیک تبدیل شده اند.

ناطق اضافه کرد: تا کنون 7 کتاب درسی و 6 کتاب کار و تعدادی کتاب کمک آموزشی برای استفاده در روند آموزش زبان فارسی تدوین و چاپ شده است.

وی مستندسازی تجارب اساتید فعال در حوزه آموزش زبان فارسی را از دیگر برنامه های این مرکز دانست و خاطرنشان کرد: ثبت و مستندسازی تجارب اساتید از دیگر فعالیت های در دست اجرا است تا از این طریق بتوانیم شیوه و متد آموزش زبان فارسی که در نوع خود بی نظیر است را ارائه کنیم.

معاون پژوهش مرکز زبان و معارف اسلامی المهدی ادامه داد: تهیه فرآیند آموزش زبان فارسی و شیوه های آموزش این زبان نیز به عنوان یکی دیگر از فعالیت های این مرکز با جدیت در حال پیگیری است.

ناطق تأکید کرد: در حال حاضر بیش از 950 زبان آموزش از 70 ملیت در این مرکز مشغول آموزش هستند و این آموزش ها در 6 ماه و از طریق 6 کتاب آموزشی به آنها ارائه می شود.

وی ابراز کرد: سالانه بیش از هزار زبان آموز در این مرکز زبان فارسی را فرا می گیرند و این افراد پس از دوره 6 ماهه آموزش زبان فارسی و سپس دوره 6 ماهه آموزش معارف اسلامی وارد دروس حوزوی می شوند.

معاون پژوهش مرکز زبان و معارف اسلامی المهدی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش های یاد شده از دو طریق کتبی و شفاهی و 4 تا 5 ساعت در طول روز به این زبان آموزان ارائه می شود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات