۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۴۸۶۵۷
طی سال جاری؛

۱۸ همایش طلایه‌داران تبلیغ در آذربایجان‌شرقی برگزار شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری ۱۸ همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور روحانیان، طلاب و مبلغان حوزوی بومی و غیربومی در سراسر استان خبر داد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در دومین همایش استانی اعضای ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی که در سالن جمهوری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌مندی از ظرفیت تبلیغی حوزه و روحانیت در اولویت قرار دارد.

وی از برگزاری 18 همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور روحانیان، طلاب و مبلغان حوزوی بومی و غیربومی در سراسر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی استان تاکنون ۲۰ جلسه با مسؤولان و متولیان هیأت های حسینی و مداحان برگزار کرده تا برنامه های مذهبی با هماهنگی کامل همراه باشد.

حجت الاسلام حسینی از تشکیل ۷۵ اکیپ بررسی و نظارت برای رصد فعالیت های هیأت های مذهبی استان خبر داد و گفت: منشور ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی نیز تدوین و منتشر شد و در اختیار تمامی هیأت های مذهبی قرار گرفته است، البته هنوز آسیب‌هایی مشاهده می‌شود که باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که رواج خرافاتی از جمله قمه زنی، استفاده از آلات موسیقی و بهره‌مندی برخی از مداحان از اشعار غیرمستند از جمله مهم‌ترین آسیب ها است، تصریح کرد: طرح آسیب شناسی فرهنگ عزاداری در سال ۷۹ از سوی اداره کل تشکل های دینی سازمان تدوین و از سال ۸۰ اجرایی شده است.

وی با تأکید بر این‌که نباید به هر بهانه ای مناسبت های حاشیه ای درست شود، افزود: یکی از سنت‌های دیرین منطقه آذربایجان و هیأت های عزاداری تبریز است که در دهه پایانی ماه صفر در مشهد مقدس حضور می یابند و به عزاداری می پردازند.

همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که موج گسترده ای در راستای تخریب باورهای دینی و اعتقادی در فضای مجازی به راه افتاده است، گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیت و حوزه های علمیه پاسخگویی به شبهاتی است که در فضای مجازی نسبت به اسلام وارد می شود.

وی ایستادگی در مقابل خرافات را یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید دانست و افزود: حق نداریم هر چه به ذهن‌مان خطور کرد به دین اضافه کنیم ولو دلسوزانه باشد، بنابراین باید از علما در این زمینه تبعیت کنیم و افراط و تفریط را در عزاداری وارد نکنیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات