۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۴۸۶۷۸
آیت الله قرهی:

اموال و فرزندان ابزاری برای رسیدن به آخرت است

آیت الله قرهی گفت: همه آنچه دنیا نظیر اموال و فرزندان را که خداوند به انسان هدیه کرده ابزاری برای رسیدن به آخرت است وقتی شخص اینگونه فکر کند دیگر محبت نسبت به دارایی‌هایش تبدیل به دلبستگی نمی‌شود.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد؛ گفت: اگر انسان نسبت به نفس و صفات خود ادراک پیدا می‌کرد گرفتار خوف‌های بی‌جا نمی‌شد.

وی افزود: اینکه انسان گناهکار می‌شود به این علت است که نسبت به صفات خود آگاهی ندارد، یکی از همین صفات غضب است که اگر انسان نسبت به آن آگاهی داشت می‌دانست که باید از آن در کجا استفاده کند که تبدیل به خشم و جبن نشود.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه شیطان همواره دنبال انتقام گرفتن از انسان است، عنوان کرد: برای آگاهی نسبت به نفس و صفات خود و شیوه درست یا حد و مرز استفاده صحیح باید تحت فرمان دستورات الهی و ائمه معصومین(ع) قرار گرفت.

آیت الله قرهی با بیان اینکه مرگ از جمله اموری است که انسان نسبت به آن ترس دارد، اظهار داشت: اصل مرگ ترس ندارد چراکه پلی از عالم دنیا به عالم آخرت یا ابزار است، علت خوف از مرگ تنهایی یا سختی دل کندن از علاقه‌ها برای انسان است.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم مال و فرزندان زینت زندگی دنیا هستند آنچه برای انسان باقی می‌ماند عمل خیر و صالح است، اگر فرزندان و مال انسان سبب شود که انسان به وسیله آنها برای آخرت خود ذخیره‌ای کسب در آن صورت بهره‌مند شده است.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) خاطرنشان کرد: همه آنچه دنیا نظیر اموال و فرزندان را که خداوند به انسان هدیه کرده ابزاری برای رسیدن به آخرت است وقتی شخص اینگونه فکر کند دیگر محبت نسبت به دارایی‌هایش تبدیل به دلبستگی نمی‌شود./807/پ202/ب1

ارسال نظرات