۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۴۸۶۸۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مسؤولان قدردان فرصت خدمت برای مردم باشند

آیت الله سلیمانی بر لزوم رفع ضعف ها در کشور با مدیریت جهادی، انقلابی و تبعیت از فرامین رهبری تاکید کرد و گفت: مسؤولان قدردان فرصت خدمت برای مردم و حفظ این امانت مهم باشند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی مراسم شهدای ۱۹ دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان شب گذشته در مراسم چهلمین سالگرد شهدای قیام 19 دی قم و طلبه شهید علی اصغر ناصری، شهید بابلی این قیام، گفت: انقلاب اسلامی با پدید آمدن خود، ضمن تحول در نظام سیاسی بین الملل، تقسیم بندی انحصاری کشورها در دو بلوک شرق و غرب را تغییر داد و تعریفی جدید در سیاست بین الملل به وجود آورد.

وی افزود: با پایه گذاری نظام اسلامی و حضور نیروهای خداباور، فضیلت های اخلاقی در حوزه سیاست معنا پیدا کرد و این در راستای آرزوی پیامبران و همه فرستادگان خداوند بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهانت به حضرت امام راحل در روزنامه دولتی در سال 56 آن را جرقه قیام 19 دی بیان و خاطرنشان کرد: تصور طاغوت این بود که با اهانت به امام راحل ماجرای قیام و رهبری ایشان را در نهضت اسلامی مخدوش می شود اما فضل و عنایت الهی موجب شد تا قیام ملی علیه رژیم طاغوت وارد مرحله ای پرشتابی شود.

وی ادامه داد: قیام 19 دی از روزهای حساس تاریخ انقلاب اسلامی است زیرا رستاخیزی عظیم برای مقابله با منویات شیطانی استکباری و استبدادی بود.

آیت الله سلیمانی تقابل دو جبهه حق و باطل را اساس انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی قدرت شیطانی آمریکا و ابهت این قدرت استکباری را در هم شکست و مظلومان عالم با این انقلاب جان تازه ای گرفتند.

وی افزود: ولی فقیه در راس نظام اسلامی ارزش های اخلاقی و الهی را مبنای مدیریت کشور قرارداد تا با درک ماهیت و برنامه دین برای زندگی دنیوی و اخروی بشر، معیارهای مسؤولیت تغییر کند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به وظیفه مهم دولت و منتخبان اجرایی برای خدمت صادقانه به مردم، خاطرنشان کرد: وظیفه مهم دولت و حکومت تضمین معیشت و رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم است و این با ایجاد یک فضای کارآمد و تلاش گر از سوی مسؤلان تحقق پیدا می کند.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر رفع دغدغه های مردم از جمله در حوزه معیشت و سلامت تاکید کردند که نمونه بارز آن تاکید بر رفع دغدغه تامین هزینه درمان بیماران از سوی دولت است.

آیت الله سلیمانی تسریع و تسهیل در ازدواج جوانان، تامین مسکن، رونق فضای کسب و کار را از سوی دولت و مسؤولان مورد تاکید قرار داد و گفت: اعتراض به برخی از مشکلات و مطالبه از مسؤولان، حق مردم است و باید مسؤولان با شنیدن این مشکلات بر رفع سریع آن ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: دولت باید پاسخگوی نیاز مردم باشد و اقتدار این کشور و نظام پایدار دینی را در عرصه های جهانی و در سطح ملی حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به شعارهای ساختارشکنانه و فتنه انگیزی های اخیر، تصریح کرد: مردم انقلاب خود را که با خون صدها هزار شهید و هزینه های سنگین به دست آوردند و به سختی در طول 40 سال گذشته حفظ کرده اند به راحتی از دست نمی دهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی برآمده از اراده مردم و ایمان امام و امت است و اجازه نمی دهند تا عده ای آلوده با نیت های پلید و شوم خود، تمام ارزش های ملی و دینی را با اغتشاش و شعارها ساختار شکنانه مورد هجمه قرار دهند.

آیت الله سلیمانی با بیان خاطراتی از ایثار و فداکاری مردم برای انقلاب اسلامی، تاکید کرد: ما مدیون و شرمنده کشاورزان و کارگرانی در دوران دفاع مقدس هستیم که با فروش گوشواره فرزندان خود، هزینه اعزام به جبهه و نیازخانواده خود را در ایام حضور در سنگردفاع مقدس را تامین می کرد و حاضر به گرفتن حقوق از نظام  نمی شد.

وی ادامه داد: مردم هنوز هم تا پای جان در راه انقلاب ایستاده اند و مسؤولان باید قدردان این چنین مردم ایثارگر و مومن باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم رفع ضعف ها در کشور با مدیریت جهادی و انقلابی تاکید کرد و اظهار داشت: عرصه مسؤولیت عرصه امانتداری و امتحان است و لازمه رفع مشکلات تبعیت از فرامین و مطالبات ولی فقیه و کار شبانه روزی و جهادی برای مردم و کشور است./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات